Pagina's

vrijdag 20 oktober 2017

Mixed media Vlinder Layout ~ Hoe gebruik je embossing folders en dies in je mixed media projecten

Tijdens het voorstellen gaf ik het al aan: ik ben helemaal verslingerd geraakt aan Mixed Media. Het is o.a. zo leuk omdat je niks fout kunt doen!!

 Verder kun je hier echt alles voor (her) gebruiken. Dus ben je een 'verzamelaar' dan is dit echt iets voor JOU!!

Als gast designer voor CRAFT SENSATIONS wil ik graag laten zien hoe je embossing folders en dies in jou mixed media projecten kunt gebruiken.




Hoe ga je te werk

Maak een achtergrond door drie lijntjes verf met een credit kaart op te schrapen en op het cardstock uit te smeren (Sorry lastig uit te leggen... zie video!!). Met bubble wrap plastic dep je in de natte verf hierdoor krijg je al wat structuur en vervolgens dep je het bubble plastic op het nog witte gedeelte van je papier voor een leuk effect. 

De cirkels heb ik ook nog terug laten komen door een craft sensations stencil met cirkels te gebruiken (rechts onder nog net een beetje te zien..)

Als het goed droog is gebruik je wat achtergrond stempels om je achter grond nog interessanter (om naar te kijken) te maken. Ik heb hier ook nog gestempeld met ribbel karton en gesso (je hoeft niet altijd stempels te gebruiken je kan met van alles en nog wat stempelen.)


Met een strook boek papier, een strook design papier, een strook kant en een af gescheurde (lekker rafelig) strook van een oude jeans broek een kanten onderzetters heb ik een achtergrond gemaakt.

De kanten onderzetter heb ik door de helft geknipt. Eén helft heb ik halverwege de pagina opgeplakt (voordat ik iets op plak zorg ik wel eerst dat mijn layout helemaal naar mijn zin is zodat ik nog kan schuiven.) de andere helft is door midden geknipt en later nog gebruikt.

Als laatste heb ik wat zwarte verf met water gemengd en daarmee wat spetters (door op een kwast te tikken) op de achtergrond aangebracht.



Het ribbel karton heb ik bewerkt met een embossing folder die ik van te voren al had beinkt met broken china (later nog met blauwe acryl verf om de kleur wat feller te maken. Verder met distress inkt en water bewerkt tot ik er happy mee was. Ook een aantal cirkels uit wit cardstock kregen dezelfde behandeling.

Een pagina uit een oud boek heb ik ook bewerkt met een embossing folder van Crafts Sensations. Uit de pagina heb ik vlinders gestanst. De vlinders zijn bewerkt met verschillende kleuren distress inkt.





De drie vlinders heb ik op elkaar geplakt en de op bovenste is wat glitter van Craft Sensations gestrooid (wel eerst een beetje lijm erop, natuurlijk ;)  Wat veertjes en draad toegevoegd en alle elementen bij elkaar op het ribbel karton geplakt en mijn focal point versiering is klaar.

Als tekst wil ik graag een stempel van Craft Sensations gebruiken: fly if you dare en ik stans hem uit met de kleine label stans waar hij net op past. De rand is met wat vintage photo en black suit distress inkt bewerkt.

De blaadjes zijn uit karton gestanst en met grijze metalic verf bewerkt en vervolgens peacock feathers distress inkt er over heen. Omdat ik vond dat ze niet genoeg naar voren kwamen op mijn layout heb ik ze nog met een zwarte micron pen en een witte gel pen bewerkt.



Alle elementen zijn nu klaar en nu moet het nog bij elkaar gevoegd worden als één geheel. Als allerlaatste ga ik nog met zwarte distress inkt langs de rand van het witte cardstock en klaar is mijn Layout.

Bedankt voor het kijken en ben je net als ik heel visueel ingesteld... Vergeet het filmpje dan niet te bekijken, daar kun je goed zien hoe deze layout van begin tot het einde is gemaakt. Veel plezier!! Ook zou ik het heel fijn vinden als je een reactie achter laat op deze blog post, zodat ik weet wat jullie er van vinden.


Bekijk hier de video

<iframe type="text/html" frameborder="0" width="853" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/AMqt3AVw6uQ?rel=0" allowfullscreen></iframe>


Heb je vragen stel ze gerust!

Dit heb je nodig: 

(in het filmpje zie je welke snijmallen, stempels en embossing folders ik precies heb gebruikt.)

  • Craft sensations embossing folders (3x)
  • Craft sensation clear stamps en snijmal vlinder, label en blad set
  • Craft sensation clear stamp tekst: fly if you dare
  • craft sensations stencil met cirkels
  • Craft sensations glitter
  • scrapbook papier, wit cardstock
  • ribbel karton (van een oude doos)
  • bubble plastic
  • acryl verf
  • Distress inkt in peacock feathers, broken china, black suit, faded jeans en vintage photo
  • gesso (witte acryl verf kan in dit geval ook)
  • kanten onderzetter (papier)
  • kant
  • scraps van design papier
  • boek papier
  • strook stof van een oude spijkerbroek
  • veertjes, één gekocht en de ander uit de natuur.
  • draad
  • wit papier of design papier
  • textuur achter grond stempel

9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om Mix Media op dit blog te zien! Ben zelf al jaren lang fan van deze techniek en gebruik hoofdzakelijk spullen van Craft Sensations en andere hobbyspullen van de Action:)! Dankjewel Ilona voor dit leuke resultaat en het plezier van lekker doen waar je zin in hebt, haha!
    Gr. Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Marga dat je ook zo enthousiast bent over mixed media!! Zelf ben ik er een paar jaar geleden ingerold en kon er niet meer mee stoppen ;) Het geeft zo'n heerlijk vrij gevoel, alles kan en mag... hoe leuk is dat =D
      Groetjes ilona

      Verwijderen
  2. hallo
    mijn naam is Kathleen en ik zou graag bijleren,kweet eindelijk niet goed wat ik moet gebruiker voor achtergrond verf of inkt voor mooie resultaten.

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kathleen, Ik zie dit berichtje nu pas... Sorry!!
      Dit specifieke project is al weer best lang geleden, ik geloof dat ik hiervoor de tubes verf van de Action heb gebruikt. Op mijn youtube kanaal vind je iedere week een lowbudget artjournal/mixed media filmpje in de vorm van een proces tutorial zodat je iedere stap ziet wat ik doe. Door de verschillende filmpjes te bekijken leer je vanzelf een heleboel nieuwe ideën en techieken. Hier is de link naar mijn youtube kanaal: Youtube: https://www.youtube.com/user/pitje4life Veel kijkplezier!! De beste tip die ik je kan geven is om te beginnen met de materialen die je al hebt en technieken te gebruiken die je al kent van kaarten maken of scrapbooken. Succes! Als je nog vragen hebt dan kun je me vinden op facebook: pitje4life. Groetjes ilona

      Verwijderen
  3. Hallo, ik zou graag willen weten welk stansapparaat wordt gebruikt voor die blaadjes. En zijn de materialen momenteel verkrijgbaar bij de Action?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ismay,
      De blaadjes waren natuurlijk van Craft sensations, hopenlijk heb je ze kunnen vinden. Het stans apparaat dat ik gebruik is een dubble Do XL (ooit gekocht bij een andere lowbudget winkel) Een poosje geleden heb ik geloof ik ook stans apparaten bij de Action gezien.
      Groetjes ilona

      Verwijderen