Pagina's

maandag 29 oktober 2018

Poespas, bannerkaartje

Je kent ze vast wel, de echte poezenliefhebbers. Dit verjaardagskaartje is ontworpen met een echte 'cat-lady' in gedachten. Het is een zogeheten 'banner'-kaartje geworden, een slingerkaartje. Met poezen in de hoofdrol! 



Het woord 'banner' of slinger verwijst naar de binnenzijde van de kaart. Dat zul je zo zien. De voorzijde heb ik heel eenvoudig van ontwerp gehouden, het poezebeestje deed me een beetje denken aan het leeuwtje dat onlangs in een bench aan de kant van de weg gevonden was, en daarom moest deze kleine 'leeuw' op de voorkant. 

De kaartbasis is wit, waarop een zwarte mat is aangebracht en vervolgens weer een witte mat. De witte mat heb ik met een embossingfolder van CS voorzien van een mooi patroontje. Net te zien op de detailfoto. Het kaartje is niet zo groot, slechts 10 bij 10 cm. 


Het 'leeuwtje' is gestempeld en gemat op een veel kleiner paneeltje zwart cardstock. Ik heb 'm gekleurd met de potloden van CS. Die vind ik reuze veelzijdig en makkelijk om mee te werken. Ik merk dat ik ze vaker gebruik dan mijn alcoholmarkers.

De blingetjes mogen niet ontbreken, voor het contrast met het zwart en wit koos ik voor rode accenten. Het bakerstwine dat ik een aantal keren om het paneeltje heb gewikkeld is daarom ook rood. 

Bij het openen van de kaart komt het volgende te voorschijn...




...een slinger met de silhouetjes van verschillende poezen!




Zijn ze niet snoezig? Maar liefst 3 poezen en een verjaardagswens voor de jarige job! Nu zal het je ook duidelijk zijn waarom dit een 'banner' card heet, de paneeltjes waar de poezen op gestempeld zijn 'hangen' als een slinger in de kaart.

De slinger is een strook zwart papier van ongeveer 2,5 cm breed en zo lang als de kaart uitgeklapt is. De slinger wordt op drie plaatsen gevouwen en vervolgens worden de paneeltjes aangebracht. De zwarte paneeltjes zijn zo'n 5 cm breed, de witte matten met de poezen net iets kleiner.  

Hieronder een detailfoto van de 'happy birthday' afdruk met het mooie font. De stempel komt uit een setje met een embossingfolder en de afdruk past perfect op een paneeltje. De mat met de spreuk heb ik op een rood paneeltje aangebracht, dat contrasteert mooi met de zwarte silhouetjes van de poezen. 




Dit is nou echt zo'n kaart met weinig Poespas, maar die de 'X-Factor' heeft vanwege de speelse techniek, het contrast zwart, wit en rood en vooral vanwege de schattige poezenbeesten voor wie iedereen zijn stoel wel om wil draaien ;-)





Creatieve groetjes, 
Sandra



Hieronder de gebuikte producten:















8 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk, dit kende ik nog niet.
    Er zijn nogal wat "cat-lovers" in de familie, dus ik ga hem zeker maken.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Bep! Mijn kaartje was een schot in de roos, jouw creaties zullen zeker ook in de smaak gaan vallen. Veel plezier met knutselen!

      Verwijderen
  2. SUPER leuke kaart.
    Sowieso het model, maar ook de kleuren. Mooi, die rode accenten.
    Soms kun je gewoon héél blij zijn met je eigen ideeën hè 😉.
    Leuk gemaakt hoor, ik ga eens zoeken via google, hoop dat ik het.model kan vinden, ik maak hem graag na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dank je wel! Ja, ik wist meteen wat ik met deze poezenbeestjes wilde doen ;-). Dank je wel voor je leuke reactie en veel plezier met knutselen!

      Verwijderen
  3. Heel leuk zo'n verrassing aan de binnenkant Om de hoeveel cm heb je de strook gerild?

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicolette! Ik heb de strook dubbelgevouwen en weer uitgeklapt. Vervolgens heb ik de zowel de linker- als de rechterkant naar de middenlijn gebracht en gevouwen. Op die manier heb je je strook verdeeld en kun je de paneeltjes er aan hangen. Veel plezier met knutselen!

      Verwijderen