Pagina's

vrijdag 7 mei 2021

Kaart met bloem van stofjes.....


Hoi Hoi 
Je kent ze vast wel die kleine stapel met vierkante lapjes. Ze zien er heel leuk uit, maar wat moet je hier nu eigenlijk mee? Ik heb er al een paar keer wat mee gemaakt maar dit keer laat ik zien hoe je er bloemen mee kan maken voor bijvoorbeeld op een kaartje.
Het is wel handig als je een draad door een naald kan doen want die hebben we hier bij nodig.


Wat hebben we nodig om de bloem te maken.
De vierkante lapjes 
klosje garen (kleur maakt niet zo veel uit we zien hier niks meer van )
een naald 
een knoop of parel en een stukje papier .
3D kit om het vast te plakken.


Gebruik 6 of 7 lapjes .
vouw ze in drieën .
De goede kant aan de buitenkant.


En vouw hem dan dubbel .


Pak nu een een draad en een naald en maak aan de onderkant een rijgsteekje.


Maak zo een slinger van 6 of 7 lapjes aan elkaar.



Trek dan de draad voorzichtig aan (zorg dat je hem niet er doorheen trekt).

en vorm eigenlijk het bloemetje al.
Hecht je draadje af met een paar knoopjes.


Nu gaan we het hart van de bloem maken .
je kan hier ook een knoopje op doen .
Ik heb gekozen voor een cirkel van paper .En dan een kleinere cirkel van dubbelzijdig plakfolie daar wat glitters op gestrooid  en daar dan een plak parel op .



Dit plak je dan met 3 d kit weer op je bloem .
Ook de  bloem heb ik met 3 D kit op mijn kaartje geplakt .


Ik ben benieuwd hoe jullie deze bloemen gaan verwerken .
Veel plezier met maken .








Gebruikte materialen .







Groetjes Marcella


5 opmerkingen: