Pagina's

vrijdag 14 mei 2021

Memory Cabinet album 3

 

Hi allemaal,

Dit is deel 3 van het "Memory Cabinet" want zoals ik op 16 en 30 april al aangaf gaan we de komende maanden samen aan de slag om 3 mini albums te maken, die later samen in een memory cabinet komen.
Deel 2 is terug te lezen via deze link: Deel 2

Hoe dit "memory cabinet" eruit komt te zien verklap ik nog niet... Maar hier is de 3e sneak peak:


En je ziet nog steeds niks, maar het wordt echt leuk!

De albums zijn prima los van elkaar te maken, dus als je geen zin hebt om alles te maken dan kan dat ook! Voor vandaag heb ik een leuk mini portfolio voor jullie in petto! 

Dit album is onderdeel van ons "memory cabinet", de kraal aan de zijkant is het handvat waar je straks het albumpje mee uit het "memory cabinet" kunt halen.

Wanneer je het strikje losmaakt en de zijkanten openklapt zie je in het midden ruimte voor een foto en op de zijkanten enkele stickers, gemat op cardstock.
Ook voor dit album heb ik de versiersels uit het nieuwe paperbook gehaald.


De kleine tekst is washi tape, ik heb het op cardstock geplakt om het iets meer body te geven.


Wanneer je het nog verder uitklapt zie je aan de zijkanten enkel stukjes washi tape en pailletjes. De flap in het midden kan ook naar beneden open en heb je weer ruimte voor een foto. De lege zijkantjes zijn leuk om wat teksten te schrijven over de foto.


Op het flapje heb ik nog een een pocket gemaakt en daar 2 tags in geplaatst. De pocket zelf heb ik versierd met stukjes washi tape.


Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om samen een groter project te maken, zo ja dan kan je deel 4, het laatste deel, op 28 mei vinden op dit blog.
En anders is dit ook al leuk om te maken, toch?

Heel veel plezier!

Liefs Bianca


Tutorial:

Even vooraf... ben je van plan alle delen te maken, zorg dan voor voldoende bij elkaar passend papier. Persoonlijk vind ik het mooi als je de voorzijdes waar de kraal op komt allemaal hetzelfde houdt. Wanneer je 1 vel van 30x30 voor de voorzijdes houdt dan heb je genoeg. 
Zoek 8 dezelfde kralen voor de handvaatjes te maken, heb je dat niet dan kan je nog afwijken naar 2x4 dezelfde kralen.

In het laatste deel gaan we het "memory cabinet" maken en daarvoor heb je greyboard nodig!

Zo nu gaan we beginnen aan de tutorial.

Neem een stuk cardstock van 16.5x28 en ril dit op 8-8.5cm.


Draai het cardstock en ril op 4-4.5-8.5-10-18-19.5-23.5-24cm


Snij de vlakken weg zoals op de foto.


Dan het onderste gedeelte naar boven vouwen.


Dan de buitenste flappen naar binnen vouwen.


En dat nog een keer.


Neem een stuk lint van +/- 55cm en lijm dat rondom, zoals op foto.


Nu kan je de buitenkant voorzien van designpapier 0.5cm kleiner dan de basis.


Nu gaan we de kraal  bevestigen, zijn de kralen niet in juiste kleur of wil je gewoon een vintage look, kan je ze altijd op kleur maken. Ik neem een verfpotje of kopje. Ik doe dit gelijk voor alle kralen voor alle komende projecten.



Giet er een beetje gesso bij en verdeel de gesso met een kwast over de kralen


Ik haal de kralen met een pincet eruit om te laten drogen, nu kan je de kralen met inkt op kleur brengen.


Rijg nu 1 draad van +/-70cm dubbel door de kraal en knip het uiteinde open. Ik gebruik hiervoor bakerstwine, zonder het gouddraadje.


Mocht nou het nou net niet passen, maak dan het oogje iets groter door met de punt van je schaar te draaien in de kraal.


De touwtjes winkel je aan de zijkant en knoop je aan de binnenkant vast.


Dan krijg je dit:


Ik ga nog een extra pocket maken voor binnen in. Neem een stuk cardstock van 9.5x5cm en ril beide zijkanten en onder op 1cm.


Knip de zijkanten schuin weg.


Nu kan je overal designpapier voor snijden.


Zodra ik het designpapier voor de onderste flap heb opgeplakt, lijm ik daar de pocket op.


Dit is het eindresultaat, leuk voor labels, tickets of foto's.


Nu kan je alles versieren, let wel op dat het geheel niet te dik wordt, anders past het niet in het "Cabinet".


Tot 28 mei voor deel 4, het laatste deel!

Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Cardstock

 
Designpapier, zie je rechtsonder.


Designpapier, zie je linksboven.


Paperbook, zie je rechtsonder


Kralen.


Bakerstwine.



Lint.


Washi tape.



Pailletten.


 

4 opmerkingen:

  1. Het is echt keileuk om te doen.... niet overdreven moeilijk... duidelijk beschreven....goede foto's.
    Normaal hobby ik alleen overdag, maar gisteravond moest en zou ik deel 2 af hebben.... hahaha.
    Hoezo verslaafd!!! Er liggen ook zoveel blokken hier te wachten. Heb 3 Actions leeggekocht..... wel voor 4 personen, maar er liggen hier echt 40 nieuwe blokken..... whaaaa.....

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooooh zoveel papier🙈... Bedankt voor je lieve reactie 😘

      Verwijderen
  2. Het resultaat is een prachtig album, waarin het zo leuk zal zijn om de herinneringen aan het hart te bewaren) Bedankt voor de begeleiding! Visuele foto's en duidelijke uitleg zijn wat u nodig heeft voor een goede job! Ik wens je gezondheid en goede dagen!

    BeantwoordenVerwijderen