Pagina's

maandag 3 mei 2021

Sketch mei 'a little bit older, a lot more fabulous'

 Hoi allemaal! 

Vandaag zet ik mijn uitwerking van de kaart sketch van mei in het zonnetje. Ik dacht, misschien zijn er dames die het prettig vinden om te weten welke maten ik gebruikt heb, hoe je de vaantjes maakt en waaraan jouw uitwerking moet voldoen om mee te doen met de sketch. Overigens leent deze sketch zich heel goed voor een layout, en niet alleen voor kaarten. Bianca en Anita maakten een layout aan de hand van deze sketch, bezoek vooral onze Facebook groep om hun uitwerking van de sketch te zien. 

Zelf maakte ik een kaart, en mijn uitwerking van de sketch en de sketch zelf vind je hieronder. 



Uiteindelijk is het een verjaardagskaart geworden, en ik vind de tekst zo ontzettend leuk! En zo herkenbaar ook, toch? A little bit older, al lot more fabulous' ;-). Ook deze keer is het me gelukt om in feite alleen gebruik te maken van het blok papier (op een paar strass steentjes na). Waarmee ik maar wil zeggen dat onze blokken lekker veelzijdig zijn en je niet altijd hoeft te stempelen (hoewel daar mijn hart wel ligt haha).

Mijn kaartbasis is 15x15 cm. De zwarte mat met witte stippen is rondom 3 millimeter kleiner gesneden, De randen heb ik gedistressed. Ik heb daar een tool voor, maar je kunt gewoon je schaar gebruiken en met een van de bladen langs de randen van het desingerpapier gaan. Dat gaat net zo makkelijk. 

Ik heb ervoor gekozen om de vaantjes op de kaart 2 cm breed te laten zijn. Als je goed kijkt zie je dat ik, precies conform de sketch, 3 verschillende kleuren desingerpapier heb gebruikt voor de vaantjes. De vaantjes die groen zijn op de sketch zijn op mijn kaart hardroze met witte stipjes. De vaantjes in het lichtblauw op de sketch zijn bij mij witte vaantjes met pijltjes en de groene vaantjes op de sketch zijn bij mij op de kaart lichtroze vaantjes met witte stipjes. 

Als je goed kijkt hebben de vaantjes niet alleen verschillende lengtes, maar worden ze ook op verschillende hoogten op de kaart aangebracht. De randen heb ik geruwd, en de puntjes van de vaantjes heb ik een beetje omhoog gedrukt. Dat geeft allemaal een speels effect. 

Mijn vaantjes zijn ongeveer 7,5 cm, 11,5 cm en 14,5 cm lang. Het is helemaal niet moeilijk om deze vaantjes te maken, je zoekt onderaan het vaantje het midden van het vaantje (1 cm)/ Vervolgens knip je het vaantje ongeveer een halve tot 1 cm in, waarna je diagonaal vanaf beide hoekjes het stukje papier uitknipt. En zo maak je je vaantjes. Als je hebt kun je er ook een stans voorgebruiken. 

Als de sketch een vierkante vorm heeft, moet jouw eigen uitwerking ook vierkant zijn. Met de embellishments mag je 'spelen'. Dat heb ik dus ook gedaan. De vierkante vlakken zijn natuurlijk superleuk, ook om bijvoorbeeld kleine fotootjes in op te nemen. Maar ik was helemaal weg van de meisjes in het blok (CR0237/21A, Basics Collection), en die zijn afgedrukt op een hexagon. En omdat de vlakjes gezien kunnen worden als embellishments mag je daar mee spelen. 

Had ik een naaimachine gehad, en zou ik überhaupt al kunnen naaien, dan zou ik de vaantjes op de kaart genaaid hebben. Verschillende texturen doen het heel goed op een kaart. Dus papier, stof, touwtjes, draad, knopen, strass steentjes noem maar op. Overigens heb ik een aantal strass steentjes op de kaart aangebracht. Omdat ik net niet helemaal de juist kleur had, heb ik de doorzichtige (zonder kleur) steentjes gebruikt en die met een alcohol marker gekleurd (gewoon van Action). Met een witte gelpen heb ik nog wat accenten aangebracht op de vaantjes en op de spreukjes. 


En op de foto hierboven zijn de dames goed te zien, en is ook goed te zien dat ik wederom met een glitterpen gewerkt heb. De strikken in het haar, het spreukje, de bloemen, gewoon  voor wat extra bling. Je zou overigens de hexagon-afbeeldingen ook kunnen matten op zwart papier, maar ik ben met een beetje zwarte inkt langs de randen gegaan. 

Tot zover voor vandaag! Ik dacht dat het leuk zou zijn om de sketch er een keer uit te lichten. Zelf ben ik heel tevreden met mijn kaartje, en ik ben superbenieuwd wat voor moois jullie ermee gaan maken. Ben je nog geen lid van onze Facebook groep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'? Meld je dan aan, doe mee met onze sketch en laat jouw uitwerking zien! Bij meer dan 100 inzendingen verloten we 2 prijzenpakketten dus doe mee!! ;-) 

Creatieve groetjes,

Sandra



Lijst met gebruikte producten: 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten