Pagina's

vrijdag 15 juli 2022

Pocketletter "Friend"

 


Hi allemaal,

Vandaag heb ik weer eens een pocketletter gemaakt, leuk als je gaat snailmailen. Je kan de "letter" aan de achterzijde vullen met allemaal leuke goodies. Denk aan een leuk briefje en een zakje thee, die ze dan drinken tijdens het lezen en het bekijken van de pocketletter. Voor de rest kan je bijvoorbeeld, stansjes, stempelafdrukjes, paperclips, washi tape, lint en stickers erbij stoppen.

Ik heb de pocket letter gemaakt met een hele afbeelding die ik in 9 vakjes heb gesneden, het is dus  1 afbeelding, maar toch 9 kaartjes. Allemaal met een tekstje, touwtje en een houten embellishment. 


Extra heb ik nog 2 paperclips toegevoegd met een afbeelding ook uit het zelfde blok.


De tekstjes komen ook uit het blok, deze vind ik echt super leuk: "this is a paper hug"


Ook altijd leuk om door de gaatjes van de hoes een hangertjes en wat lintjes te knopen.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ook geïnspireerd zijn geraakt, laat vooral je pocketletters zien op de facebookpagina. Hieronder laat ik mijn werkwijze zien en plaats ik de gebruikte materialen.

Liefs


 Werkwijze:

Ik begin dus met een hele afbeelding uit een designblok


Snij deze op 18x25.5cm.


Dan snij ik deze in 9 vakjes van 6x8.5cm


Deze kaartjes mat ik op wit cardstock van 6.4x8.9cm


Dan ziet het er zo uit... nu kijken hoe ik het ga versieren, kan natuurlijk op verschillende manieren. Ik ga je meenemen hoe ik te werk ben gegaan. De plastic hoezen zijn verkrijgbaar bij een boekhandel, de zogenaamde Pokémon mapjes


Op elke rij plaats ik 3 kleuren bakerstwine 1x boven, 1x onder en 1x verticaal.


Ook op elke rij tekstjes op verschillende hoogte en in 3 kleuren.


En op elk kaartje een houten embellishment.


De houten embelishments breng ik op kleur met acrylverf.


Ook overal een stukje swirl.


De teksten mat ik op wit cardstock.


Dan ga ik alles distressen (opruwen) en bewerken met inkt.


Begint er al leuk uit te zien....


Wanneer je geen losse versiering bovenop de hoes gebruikt, kan je deze gemakkelijk in 3 vouwen en versturen in een standaard envelop.


Maar ik wil er toch 2 paperclipjes op plaatsen. Ik knip een bloem uit (uit het zelfde blok) en een rondje.


De paperclip lijm ik er tussen.


Nu kan ik hem er gewoon tussen schuiven.


Met het bakerstwine maak ik de hangertjes.


De hangertjes knoop ik door een gaatje van de hoes.


En van de 3 losse touwtjes maak ik een vlechtje.


Bovenste gaatje knoop ik stukjes organza lint.


En dan is de "pocket letter" klaar.


Gebruikte materialen & Art Craft Sensations

Designpapier


Cardstock:


Lint


Bakerstwine


Kralen


Snijmal


Acryl verf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten