Pagina's

maandag 5 juni 2017

Tutorial - Dad's Cave

Vandaag heb ik eens geen kaartje voor jullie maar iets heel anders.
Omdat het bijna vaderdag is heb ik dit stoere bordje gemaakt wat de papa's aan hun deur kunnen hangen van hun favoriete ruimte niet de men's cave maar Dad's cave.
Dit project is niet moeilijk om te maken en zeker heel leuk om samen met kinderen te doen.



Ik heb voor dit project weer een hele boel Craft Sensations materialen gebruikt maar ook nog een aantal andere producten om het stoere uiterlijk te kunnen maken.

Ik heb tijdens het maken van dit project steeds foto's gemaakt zodat jullie een beetje een indruk hebben hoe het gemaakt is.

Benodigdheden:
- Canvas 20cm x 20cm -*- Action
- Mask stencil met gears - *- Craft Sensations/ Action
- bakers twine -*- Craft Sensations / Action
- Brads *-* Craft Sensations / Action
- Chipboard letters -*- Craft Sensations / Action
- Aluminium tape -*- Action
- Zwarte gesso of verf
- witte gesso
- modeleer pasta en spatel
-  Inka gold
- lijm
- bolpen in verschillende maten
-  stukje cardstock
- keukenrol



Ik heb bovenaan aan beide zijde gaatjes gemaakt zodat er straks een stuk touw of jute aan gemaakt kan worden om het op te hangen.

Je smeert eerst een goede laag witte gesso op het cavas zodat je de structuur van het canvas niet meer zo goed ziet

Hier en daar mag je best wat klodders verf laten zitten dit geeft straks en leuk effect als je de folie er over plakt. goed laten drogen en indien nodig nog een 2de laag er over smeren.


Je plakt het mask stencil vast met schildertape zodat het niet kan verschuiven en je smeert voorzichtig met een spatel de modeleerpasta uit over het stencil, en laat


Daarna plak je de rest van de spulletjes op het canvas met lijm of een lijm pistool
Van de brads heb ik de pootjes er af geknipt en opgeplakt op een stukje cardstock. Op een ander stukje cardstock heb ik gaatjes gemaakt.



Snip of snij de tape in ongelijke stukken zodat je kleine stukjes tape elkaar kunt laten overlappen. Vind je dit niet mooi kun je ook lange banen gebruiken.

Plak nu het canvas vol met tape zodat alles bedekt is.
Als alles beplakt is wrijf je heel voorzichtig met je vingers alles goed aan.
Daarna pak je grove bolpen en ga je voorzichtig langs alle lijnen 


als je dat gedaan hebt pak je een iets fijnere bolpen en dat je nog nogmaals. ook kun je dan steepjes zetten op de naden van de tape


Nu neem je zwarte gesso of verf en smeer je een deel van het canvas in



Poets dit dan gelijk uit met een oude doek of keukenrol  zodat het zilver weer terug zichtbaar word

(deze foto ben ik vergeten te nemen, sorry)

Tot slot kun je het nog patineren met koper en goud verf of inka gold





Je kunt deze techniek op allerlei ondergronden toepassen , hout, papier glas enz. dus je kunt er helemaal mee los gaan. bijvoorbeeld nog leuke stoere opberg potjes maken en een bijpassende kaart.

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en mocht je dit nu thuis ook gaan maken dan vind ik het zeker leuk als je een foto laat zien via facebook. 


Een hele fijne dag nog!!

Groetjes 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten