Pagina's

vrijdag 3 april 2020

Tuinschuurtje


Hi allemaal,

Deze keer even iets anders gemaakt... een tuinschuurtje.

De buitenkant is met structuur paste en een stencil gemaakt, op kleur gemaakt met de metallic water paint. Het deurtje is gemaakt van Craftsticks (ijslolly stokjes). Naast de deur is een klimop gemaakt van stempels.


Als je het deurtje openmaakt kom je in een schuurtje. Op het plankje staat een boekje vol tuintips, potje met mestkorrels en een bloemetje. Onder aan het plankje hangt de sleutel van de ... poort?



Tegen het plankje staat een bezem, schep en een riek. En ook een emmer met een (vieze) doek samen met een zak tuinaarde mag niet ontbreken.


Tutorial:

Ik ga beginnen met het deurtje. 
Leg de stokjes naast elkaar met steeds 0.5cm verspringing. Plaats de liniaal zo ver mogelijk naar onderen:


Trek een lijn:


Ik leg de scharnierstokjes daar waar ik ze hebben wil en teken deze ook af.


Ik zaag de stokjes op de lijnen af.


Op de binnenkant maak ik ook scharnieren.


De scharnieren verf ik met de zwarte metallic verf.


Ik had nog een leuk deurknop liggen maar je kan ook een leuke knoop gebruiken. Voor op de scharnieren gebruik ik edelsteentjes, dit zijn de nagels. Ik gebruik 4 nagels per scharnier. 


De nagels en de knop zet ik in de zwarte gesso.


De poort bewerk ik met bruine inkt, wordt ie net iets donkerder.


Met de deco glue lijm ik de scharnieren vast.


De nageltjes plaats ik erop.


Om de deur te kunnen bevestigen neem ik 2 strookjes stof van ongeveer 1x8 cm en breng deze op kleur met de zwarte metallic verf.


Laat dit goed drogen.


Neem nu 2 stukken greyboard met dikte van ongeveer 1mm (kan ook achterkant van een designblok zijn) en snij deze op 13.5x13.5cm


Plaats ongeveer 0.5 cm van onderen het deurtje in het midden van het greyboard en trek er een lijn omheen.


Maak nu een 2e lijn iets kleiner. Zorg dat je onder 1cm van de rand blijft. Aan de zijkanten hou je ongeveer2.2 cm vrij. De bovenkant maak je rond, maar blijf binnen het afgetekende.


Snij het binnenste gedeelte eruit.


Nu heb je een mal voor je 2e stuk greyboard.


1 stuk greyboard ga je met een stencil bewerken met relief paste.


Dit laat je nu goed drogen.


Het 2e stuk greybord gaan we nu klaar maken voor het vastzetten van het deurtje. Zorg dat de strookjes niet breder zijn als de scharnieren


Plak de stofjes op het greyboard op de hoogte van de scharnieren.


Draai het greyboard om en meet de binnen scharnieren af. Ze moeten in de opening vallen, dus er zal nog een klein stukje af moeten worden gezaagd.


Ook voor de binnenkant ga ik nageltjes in de zwarte gesso zetten en de randjes van de scharnieren werk ik bij.


Na neem ik het stuk greyboard met de reliefpaste en breng hem met copper metallic verf op kleur, deze komt het dichtst bij een baksteenkleur.


De voegen maak ik zilver.


De 2 stukken greyboard plak ik nu op elkaar, de 2 stofjes zit nu ertussen en dus goed vast.


leg nu het deurtje op de voorkant en draai het voorzichtig om. Dit zie je dan:


De binnenscharnieren lijm je nu op de stukjes stof.


De nageltjes erop:


De voorkant is nu af.

Voor de zijkanten en achterkant kan je kiezen om greyboard van 2 of meer mm te gebruiken of net als ik gewoon 1mm maar dan plak ik er steeds 2 op elkaar.

Snij 4 stroken van 13.3 cm, dit zijn de zijkanten


De achterkant is een stuk greyboard van 13.5x13.5cm.
Hier lijm je de strookjes op:


Ook hier met de relief paste en het stencil structuur opbrengen, ook de zijkanten.


Op dezelfde manier op kleur brengen.


Ook de voegen op kleur brengen.


Zo wordt het schuurtje dan... ik plak het deurtje nog niet vast, ga eerst de binnenkant aankleden. Anders kan je er niet meer bij.


De bezem maak ik met touw, wikkel dit om een strookje van +/-2cm.


Haal het van het strookje af en stop er een stukje satƩprikker in.


Wikkel nu een stukje touw omheen en leg er een knoopje in.


Knip de uiteindes allemaal gelijk


De haren pluis ik uit en breng het geheel op kleur met inkt.


De riek maak ik met ijzerdraad, ik buig eerst een soort u.


het middelste pootje en de houder voor de satƩprikker wikkel ik in het midden eromheen.


De schop maak ik van zwart papier, knip 2 stukjes papier in de vorm.


Plak ze op elkaar met de satƩprikker ertussen, knijp het een beet rond, zodat het onderstaande ontstaat.


Het zwarte papier verf ik met de zilverkleurige metallic verf.


Alle stokjes bewerk ik met bruine inkt... schattig toch!


Een emmertje maak ik ook uit zwart papier. Neem een strookje van 7x3cm, ril op 1cm. De gerilde rand knip je in zoals op foto te zien is.


Ik rol de strook op en lijm de uiteindes vast, de bodem zet ik vast met een rondje.


Van een stukje ijzerdraad buig ik de onderstaande vorm. In de emmer maak ik kleine gaatjes om het hengsel vast te zetten.


De emmer verf ik ook zilver en het hengsel stop ik in de gaatjes.


Het plankje heb ik gemaakt met greyboard. de plank zelf is 6x2.5 cm. Voor de dragers heb ik een stuk greyboard van 2.5x2.5 diagonaal doorgesneden. Plak het zoals hieronder en verf hem in de kleur.


In het designblok Soft Vintage zitten kleine ansichtkaartjes en die zijn precies groot genoeg voor 1 boekje. Snij ze in 3 stukken van 6x2.5cm


  6x2.5cm

2 stukken ril je op 2 - 4 cm, deze vouw je zoals onderstaand, dit zijn de pagina's. De kaft ril je op 2 - 2.5-3 en snij je af op 5 cm. 


Plak de pagina's in de kaft.


Voor het bloemetje gebruik ik een ivoorkleurige, het stengeltje krul ik op.


Met goudkleurige metallic verf breng ik het bloemetje op kleur.


In de binnenkant plaats ik een stukje designpapier uit hetzelfde blok.
De voorkant is nog steeds los, dus kan nog alle kanten op.

Ik zet alle spulletjes er alvast in om te kijken of er nog meer bij kan. En dacht ineens aan een potje met kaviaar... ik bedoel mestkorrels.


Aan het plankje wil ik nog een sleutel hangen... wel heel inimini. Op greyboard teken ik een sleutel.


Dit knip ik uit en maak er een haakje aan. 


Het haakje draai ik in het plankje.


In het schuurtje hoort ook potgrond.. Ik heb een zakje zwarte kaviaar met een touwtje en mini label hiervoor gebruikt.


Natuurlijk mag een vieze doek ook niet ontbreken. Hiervoor heb ik een stukje stof in de kleur geverfd en gedrapeerd in de emmer. 


Ik heb onderin een dubbele bodem gemaakt op 0.8 cm, zodat het op gelijke hoogte is met het deurtje. De ruimte heb ik een beetje opgevuld, zorg ervoor dat de rand niet bovenuit komt als je het deurtje openmaakt. Het designpapier heb ik door laten lopen op het vloertje.


Als je tevreden bent dan kan je alles vast lijmen.
De voorkant kan nu ook in zijn geheel op de schuur worden gelijmd. De randen heb ik nog even bijgewerkt met reliƫf paste en de metallic verf.

Naast het deurtje heb ik een soort van klimop gemaakt. Dit zijn stempels die ik heb ingekleurd.


De stempels uitknippen of stansen en dan nog een tekstje erbij gemaakt met een labelmaker.


De blaadjes worden naast en op het deurtje geplakt, de knop nog op de deur en het schuurtje is klaar!


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Craftsticks


Stencil.


Stempelset.



Designpad Soft Vintage.


Kraft


Edelstenen


Deco glue


Deco Fabrics


Craft bottles



Gebruikte materialen van Art Sensations:

Shiny metallic water colour paints

Penselen set



Deze materialen heb je ook nodig:

  • IJzerdraad.
  • SatĆ©prikkers.
  • Greyboard.
  • Touw.
  • Bloemetje.
  • Deurknop of knoopje
  • Labelmaker voor tekst.
Ik vond het super leuk om te maken en ik hoop dat ik jou ook heb geĆÆnspireerd.
Mocht je aan de slag gaan hier mee dan zou het super leuk zijn als je het deelt op onze Facebook pagina.

Heel veel liefs Bianca


17 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat ontzettend gaaf gemaakt en nog zo uitgebreid uitgelegd ook, super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan šŸ˜˜ het is super leuk om te maken šŸ˜

      Verwijderen
  2. Ik ben super trots op je Bianca!!
    Wat een super duidelijke tutorial is dit geworden!1
    Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je Sonja, jij ook bedankt šŸ˜˜

      Verwijderen
    2. Graag gedaan! Ik hoop dat je heel veel mooie reacties krijgt!

      Verwijderen
    3. šŸ˜„ Heb er al heel wat gehad šŸ™ˆ, zo leuk om te lezen.

      Verwijderen
  3. Wauw, wat is dit gaaf en wat een creativiteit. Ik vind het uitzonderlijk mooi en een super gaaf idee. De uitwerking is echt....... eigenlijk zijn er geen woorden voor hoe gaaf ik dit idee vind en hoe het gemaakt is. Chapeau šŸ™ŒšŸ™Œ, groetjes Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah super lief van je šŸ˜˜. Leuk om te lezen. Bedankt šŸ˜˜

      Verwijderen
  4. Aaaah super lief van je šŸ˜˜. Leuk om te lezen. Bedankt šŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bianca te gek zeg en wat een werk . Gr. Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te maken!
    Bedankt voor de goede uiteg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk project!!��

    BeantwoordenVerwijderen