Pagina's

woensdag 26 augustus 2020

Vakantie schrijfboekje

 



Hey creatievelingen, hebben jullie ook genoten van de zomerperiode? 
Al was het een periode wel erg warm, dat zorgde er wel voor dat ik ook echt even in de ruststand ging.
Wat heerlijk vind ik het dan om op een iets koelere plek toch even wat creatiefs te doen.
Ik maak graag kleine boekjes omdat je deze makkelijk kan bijhouden.
De Traveljournal maat is 9 x 12 cm, ideaal om even iets in te maken en toch ook nog wat schrijfruimte over te houden om je dag te kunnen beschrijven.


Zoals je kan zien gebruik ik de hoeken om even wat in te maken.
Vaak maak ik hier een achtergrondje met watercolor, inkt of wateroplosbare krijtjes.
Deze pagina is met inkt. Ik stempel wat inkt op een plastic sheet of op een clearblok en voeg wat water toe en meng dat met de inkt. Vervolgens dep ik het papier in de inkt. 
Ik wacht tot het droog is en voeg een 2e kleur toe. Het uitgestanste blaadje heb ik ook in de inkt gedept.
Ik vind de stempelset met de bijtjes zo superleuk dus gebruik ik deze voor een lekker zomers effect.
Ik voeg natuurlijk nog wat washi-tape toe ;)
In de nieuwe stempelsets zitten weer dagstempels van een mooi lettertype en die voeg ik bovenaan de pagina toe zodat je goed kan zien welke dag het is in mijn dagboekje.
Ik hoop dat jij ook Happy bent...


Op deze pagina alleen inkt op de achtergrond en hier heb ik nog wat spetters toegevoegd.
Eigenlijk spetter ik bijna altijd nog wel even, hihi dan komt het kind in je naar boven, toch?
Hier kies ik voor wat reepjes papier in combi met een washi-tape met tekst.
Natuurlijk mogen ook hier de dagen niet ontbreken.
De opbouw van linksboven en rechtsonder in de hoek wat maken en de rest gebruiken om te kunnen schrijven vind ik wel mooi en heb ik ook het meest gedaan in dit vakantie dagboekje.


Deze pagina heb je misschien al op de Facebook groep Creatief met Craft Sensations voorbij zien komen en laat ik toch nog even hier zien omdat ik deze nieuwe zomerstempels supergaaf vind.


Deze achtergrond is gemaakt met watercolor in 2 kleuren geel. 
Ook hier heb ik er weer lekker op los gespetterd.
De laatste 2 dagen van mijn vakantie heb ik op 1 pagina gedaan. 
Je ziet meteen wat ik nog moest doen...

Hoe ik de voorkant maakte:


Ik knipte een reep van het donkerblauwe met witte hartjes stof.
Vervolgens een stukje oranje papier, die ik ook al aan de binnenkant had gebruikt en nog een stukje witte stof met zwarte stipjes. Ik leg alles op elkaar en doe er aan 2 kanten een nietje in zodat het goed op z'n plek blijft zitten. 

Ik heb tegenwoordig een handnaaimachine en haal dit pakketje daar even doorheen omdat ik dat zo'n leuk effect vind. Het mag bij mij dan ook rafelig blijven en er moeten vooral wat draadjes uitsteken. Ik heb er nu alleen nog wit opzitten dus ik moet nog even opzoek naar mijn naaidoos op zolder voor andere kleurtjes en spoeltjes... Ik ben opeens weer dol op stofjes.
Daarna werk ik de pagina af met washi-tape en een ronde tekst uit een journaling pad.



Creatieve groetjes,



Materialen Craft Sensations:













1 opmerking: