Pagina's

zaterdag 28 maart 2020

zomaar een kaartje



 In deze bizarre periode kunnen heel veel mensen wel een kaartje gebruiken, de eenzame ouderen maar ook zeker de mensen in de zorg en andere vitale beroepen verdienen wel een kaartje.

Deze kaartjes heb ik gemaakt voor het kunstatelier galerij Beidehand zij deden op facebook een oproep voor kaartjes voor clienten, bewoners en het zorg personeel
daarvoor heb ik deze kaartjes gemaakt.


De achtergrondjes op deze kaartjes heb ik ook weer met olie pastels en deco stencils gemaakt op dezelfde manier als de beterschapskaartjes die ik vorige week gemaakt heb. De tutorial van vorige week vind je hier

Alleen heb ik bij deze kaartjes de tekst gemaakt op de PC en uitgeprint op cardstock op A6 formaat.
de tekst heb ik vervolgens afgeplakt met breed schilderstape.
Maar omdat ik geen rechte randen wilde heb ik de randjes van de tape afgescheurd en de tape iedere keer net weer iets anders over de tekst geplakt. 


Zo zie je maar weer dat je met 1 techniek in dit geval toch weer 12 verschillende kaartjes kunt maken. Door een andere kleur en ander stencil te gebruiken ziet je kaartje er telkens weer anders uit.



Een ideale manier om een hele serie kaartjes te maken zonder dat het gaat vervelen.

Ik ga de aankomende tijd nog zeker meer kaartjes maken voor mensen die het hard kunnen gebruiken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ook bezig zijn met het maken van dit soort kaartjes?




Gebruikte materialen














Groetjes!!

6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, zeker in deze rot periode

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch!! Leuke, Lieve kaartjes Sandra!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, erg leuke teksten ook!! Zijn dat stempels of heb je ze zelf geprint?

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaarten met mooie achtergronden. Is dat card board ook te koop in action winkels of andere winkels?
    Groet Carola

    BeantwoordenVerwijderen