Pagina's

maandag 21 december 2020

Kerst (cadeau) envelopjes

Ik heb deze keer kerst (cadeau) envelopjes gemaakt. Je kunt met deze envelopjes je cadeautjes net even iets leuker en persoonlijker maken. Ik heb er kaartjes bij gemaakt met een kerstwens. Op de achterkant van het kaartje kun je de naam schrijven voor wie het cadeautje is bedoeld. Dat kaartje stop je dan in het envelopje. Een leuke bijkomstigheid: je kunt niet van te voren al gluren voor wie de cadeautjes                                                              onder de kerstboom bestemd zijn ;-)                                                             In deze envelopjes past ook precies een cadeaukaart!

Om het envelopje dicht te maken, heb ik bandjes gemaakt van karton. Deze heb ik extra mooi gemaakt met een labeltje en een strikje. Dit bandje schuif je om het envelopje, zodat het flapje netjes dicht zit.


Hieronder leg ik uit hoe je zo'n envelopje maakt:

Stap 1: Neem de tekening hieronder over op een vel cardstock. Dit wordt je mal voor de envelopjes.


Stap 2: Rond de hoeken van het onder- en bovenflapje af m.b.v. een klein rond voorwerp. Ik heb hier de dop van een lijmstift voor gebruikt. Op onderstaande foto's zie je hoe ik dit bedoel. Ik heb de bedoelde hoeken aangegeven met pijltjes.





Stap 3: Knip deze tekening uit over de dikke lijnen. Je mal is klaar.


Stap 4: Trek de mal om op designpapier. Geef hierbij goed aan waar de stippellijnen elkaar raken.


Stap 5: Knip deze omtrek grof uit en ril volgens de stippelijnen op je mal van hoek naar hoek.


Stap 6: Knip nu het envelopje precies uit en vouw de rillijnen.


Stap 7: Vouw eerst de beide zijkanten naar binnen, doe een beetje lijm langs de onderste randjes van de zijkanten, vouw de onderste flap erover heen en plak deze vast op beide zijkanten.
Het envelopje is nu klaar.


Versier het envelopje naar eigen inzicht. Veel plezier ermee!




Creatieve groetjes van


Voor deze Kerst (cadeau) envelopjes heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:






7 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt.
    Altijd zo leuk jullie duidelijke uitleg.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik vind vooral de kaartjes erg leuk. Ook geschikt als ATC-tje denk ik.
    Ook leuk dat je de oude stempels hebt gebruikt.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moi aussi je suis fan des petites cartes, j'aime beaucoup cette superposition de deux tamponnages de couleurs diffƩrentes !
    Merci et joyeuses fĆŖtes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Bedankt voor de tutorial.
    Fijne feestdagen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen