Pagina's

woensdag 19 december 2018

Last minute kerstkaarten

Je knutstelt graag, het is bijna kerst en je hebt een tennisarm, welke van de drie hoort niet in het rijtje thuis? ;-) En ik tennis niet eens! Mijn zere arm leek roet in het eten te gaan gooien bij het maken van de laatste kerstkaarten die ik nog wilde te versturen. Een bezoek aan de huisarts en deze eenvoudige kaart-layout hebben dat gelukkig weten te voorkomen.
In no time zette ik deze eenvoudige, maar leuke kaartjes in elkaar. Ik dacht ik deel ze met jullie. Mocht je zo vlak voor kerst ook last hebben van kaart-stress, of gewoon geen inspiratie meer vinden, dan kunnen deze kaartjes je uit de brand helpen. Hieronder laat ik de kaartjes zien, en onderaan de blogpost heb ik voor het gemak de maten van de kaart en de matten vermeld. 




De kaarten hebben dezelfde lay-out, maar lijken toch heel verschillend vanwege verschillend kleurgebruik en afbeeldingen. 





Hieronder laat ik je de kaarten met de sneeuwpopjes zien.
 Sneeuwpopjes doen ijzig aan en passen daarom goed bij het blauwe kerstpapier dat Craft Sensations dit jaar uitbracht. Ik koos een achtergrondpapier met een soort sneeuwmotief, sneed een blauwe mat en een witte mat waarop ik het sneeuwpopje stempelde. 




De randen van beide matten heb ik flink ge-inkt met blauwe inkt. Ik heb de inkt ook wat richting de sneeuwpopjes aangebracht, om wat meer diepte te krijgen. 

Alle sneeuwpopjes heb ik met blauwe inkt gestempeld en met clear embossingpoeder bestrooid. Daarna het poeder versmolten met mijn heattool, waardoor vooral de hoedjes mooi gingen glimmen. 




De sneeuwpopjes kleurde ik wat met de kleurpotloden van Craft Sensations. Ze hebben niet veel nodig, een beetje lichtblauw aanzetten en wat oranje voor z'n wortelneusje ;-). Ik heb ze nog wel even iets van 'grond' gegeven waarop ze staan, anders lijken ze zo te zweven op het paneel. 




Een paar blingetjes mogen niet ontbreken, maar twee kaarten heb ik ook versierd met een paar blauwe dots 3D pearl paint. De spreuk op de kaarten is afkomstig van een heel oud stempelsetje van Craft Sensations, ik gebruik graag al mijn stempels dus ook de oudere ;-). 




En hieronder laat ik je de kaartjes met de kerstbomen zien. 
Deze kerstboom vind ik prachtig, het is denk ik mijn favoriete stempel uit de sets van dit jaar. 




De kerstbomen heb ik gestempeld met een mooie, diepgroene inkt. Daarna bestrooid met clear embossingpoeder en versmolten met mijn heattool. Daardoor 'spatten' ze nog wat meer van de kaart af. Ook kleurde ik de pakketjes onder de boom en de kerstballen met een rood kleurpotlood. Om het rood in het papier en van het lint terug te laten komen.  




De randen van beide matten heb ik ge-inkt met hetzelfde groen als waarmee ik de bomen stempelde. Ook bij deze kaarten bracht ik de inkt wat meer op het witte cardstock aan, richting de boom. Ik vind die kleur zo prachtig passen bij het papier ook! 




Voor de meeste kaarten koos ik een achtergrondpapier met dennentakjes. Voor de hand liggend, maar ozo effectief ;-). Meestal koos ik ook voor een groene mat, maar als je bezig bent wil je toch ook weten hoe de boom uitkomt tegen een rode mat. Geeft net een ander effect, ik vind beide versies leuk. 




Een rood strikje en wat rode blingetjes maken de kaart af. Overigens heb ik ervoor gekozen om de spreuk niet aan de buitenkant aan te brengen, maar aan de binnenkant van de kaart. Een spreuk vond ik teveel van de boom afleiden ;-).


Hieronder de maten van de kaart: 

Kaartbasis: 29,7 x 10, 5 cm, (dubbel) gevouwen bij 14,8 cm. Dit creëert een 'topfoldingkaart' (van onder naar boven openend)
Achtergrondpapier: 10,2 x 14,5 cm 
Blauwe / groene mat: 12 x 8 cm
Witte mat met afbeelding: 11 bij 7 cm 


Het kerst-knutselen zit er met dit blog zo goed als op voor mij voor dit jaar. Het heeft toch iets speciaals, dat knutstelen voor kerst. Gelukkig ligt er een heel nieuw jaar in verschiet om creatief te zijn ;-). Ik wens jullie dan ook alvast hele fijne feestdagen en een goed en creatief 2019! 

Creatieve groetjes,
Sandra 


Hieronder de gebruikte producten: 











9 opmerkingen:

  1. Leuke kaarten, ik ben fan van de sneeuwpop.
    Sterkte met je arm.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bep! Arm gelukkig weer een stuk beter. De beste wensen voor 2019!

      Verwijderen
  2. Ondanks je tennisarm heb je 2 prachtige kerstseries weten te maken!
    Fijne dagen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze super! Fijne dagen en beterschap met je arm.

    BeantwoordenVerwijderen