Pagina's

vrijdag 3 juli 2020

Een oude blogpost in een nieuw jasje .......




Hoi Hoi Vandaag van mij een nieuwe blogpost gemaakt naar een idee van een oude blogpost .
Deze Blogpost kun je HIER vinden .
Ik vind het wel een heel leuk kaartje .
Als het kaartje dicht is is het een vierkant kaartje maar als je hem dan open maakt ziet dat er toch heel leuk uit .
Wat hebben we nodig om te maken .
cardstock 
designpapier 
een lintje of een kantje en natuurlijk je lijm schaar tape liniaal enz.
en wat jij leuk vind om je kaartje mee te versieren .
Ik gebruikte het leuke blok hieronder en gebruikte daar ook de tekst van voor de voorkant van mijn kaartje..


Eerst snijden we van cardstock twee stukjes van 

27 cm x 13.5 cm 

In het midden zetten we met potlood een lijntje op 13 ,5 cm aan de onderkant en de bovenkant 
dan gaan we alle lijn rillen die je op de tekening ziet.
ik heb de maten daar ook nog bij gezet 
we doen dit met 1 maal dat stukje van 27 x 13.5 cm 


Als alles gerild is vouw je even overal goed de vouwen in 
Het gedeelte waar tape en potlood lijnen zijn doen we dubbelzijdig tape (of gebruik lijm )


Nu gaan we het andere deel rillen dit wordt de voorkant van je kaart 
Deze rillen we op 6.75 cm en dan draai je hem om en ook dan op 6.75 cm


Nu gaan we het deel waar we net de tape op hebben geplakt erin plakken .


En daarna kan de binnenkant met design papier beplakt worden .
ik heb stukjes van 9 cm x 9 cm gebruikt en deze schuin doorgesneden.


Dan voor de voorkant van je kaart 2 stukjes design papier van 6.4 cm x 13 cm 
let op dat je hier een stukje tape doet om je lintje of kantje te plakken voordat je je design papier erop plakt .
Nu kan je je kaart gaan versieren hoe je zelf wilt 
Succes het is echt een leuk model om te maken .






Gebruikte materialen .



Groetjes Marcella






1 opmerking:

  1. Ik maakte ooit ook zo'n kaart, het blijft leuk.
    De voorkant, met strik, vind ik mooi, nu blijft het goed dicht en is de verrassing nog groter als je het open vouwt.

    BeantwoordenVerwijderen