Pagina's

vrijdag 12 november 2021

Klassieke kerstkaart


Deze klassieke kerstkaart is niet zo heel moeilijk te maken. Je hebt er het volgende voor nodig:
- 2 A4 vellen linnenkarton, créme kleur
- Stempel + stempelinkt
- inkleur materiaal
- stukje lint en een plakparel
- basismaterialen: (snij)liniaal, mes, schaar, potlood, tissue tape, lijm en 3D tape

De basis maak je als volgt: 
Snij uit een créme kleurig A4 vel linnenkarton een stuk van 15,5 cm x 22 cm en vouw dit dubbel, zodat er een kaart ontstaat van 11 cm breed en 15,5 cm hoog.


Snij uit het andere vel een stuk van 10 cm x 14,5 cm en een stuk van 9,7 cm x 14,2 cm. Snij het binnenste gedeelte uit het grootste stuk (hierdoor wordt de kaart wat lichter). Gebruik dit stuk straks om de stempel op te stempelen.


Snij vervolgens 4 rechthoekjes van 3,5 cm x 5,5 cm en 4 rechthoekjes van 3,2 cm x 5,2 cm.


Plak nu alles op elkaar volgens onderstaande foto. De rand om de rechthoekjes is 1 cm breed. 
Tip: plak straks eerst het lintje aan de achterkant vast voordat je de 'deur' met 3D tape op de basiskaart plakt.


De basis is nu klaar. De aankleding spreekt voor zich. Ik laat hieronder nog wat detail foto's zien.

De op elkaar geplakte rechthoekjes vormen een deurpaneeltje.


Om de deur goed uit te laten komen, heb ik hem met 3D tape op de basiskaart geplakt.


Ik heb eerst de krans gestanst en daarna de stempel erop gestempeld. Vervolgens heb ik de stempel ingekleurd met gelpennen en kleurpotlood. De extra rand die aan de stans zit, heb ik eraf geknipt.


Het strikje heb ik apart gestempeld, ingekleurd en uitgeknipt. Daarna heb ik het met 3D tape op de plek van het strikje geplakt. Zo krijg je wat meer diepte in je krans. 


Het tekstje heb ik gestempeld en uitgesneden tot een labeltje. Met een fineliner heb ik, met de hand, het lijntje erop getekend.


Ik heb de krans met een stukje lint aan de 'deur' bevestigd.


Een plakparel doet dienst als deurknop.


Deze voordeur is klaar voor kerst.


Creatieve groetjes van 


Voor deze kaart heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:















 

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart! Die deur, hoe je dat hebt gemaakt! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    wat een ontzettend leuke kaart! Ik denk dat ik hem een keer ga namaken als je het goed vindt...met een link hiernaar toe uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen