Pagina's

vrijdag 18 juni 2021

Gedraaide doosjes.....


Hoi Hoi .....Leuk dat je weer even komt kijken op het blog .
Dit keer laat ik gedraaide doosjes zien .
Het ziet er heel grappig uit. Je kan er wel niet zoveel in stoppen maar het is wel erg leuk om te geven .
je zou er bijvoorbeeld geld in kunnen stoppen ,of een lekker chocolaatje .

Hoe kun je het maken 
Ik laat je zien hoe je uit een A4 vel een doosje kan maken .
Maar je kan natuurlijk zelf de maten veranderen voor een kleiner doosje .


Hier boven zie je de maten .
Alle geaccentueerde lijnen knip of snij je eraf .
er zijn ril lijnen en snij lijnen even goed opletten.


Het ziet er dan zo uit .



De drie plakrandjes dat  zijn die stukjes van 1 cm heb ik wat schuin afgeknipt. 
De onder kant en de boven kant van het doosje  heb ik niet dicht geplakt, zodat je hier wat in kunt stoppen .

Nu eerst de midden stukken rillen dit zag je ook al op de foto .


Dit worden berg vouwen .

Plak dan een stukje dubbelzijdig tape op de lange plakstrook .
En plak het doosje dicht .



Meet dan even je stukjes na voor je designpapiertjes .
Bij mij was de maat 4,5 cm x 17 cm 
deze snij je dan schuin door en plak je op.



Dan gaan we het doosje in elkaar vouwen .
je draait hem een soort het is even lastig en dan denk je  Pffff dit gaat het niet worden en dan opeens heb je door hoe je moet draaien .



Zo ziet het  er van binnen uit .



Op de boven en onderkant kan je ook nog een stukje design papier plakken 
bij mij was de maat 4,5 cm x 4,5 cm .



En nu versieren maar .
Ik heb er niet te veel opgedaan omdat het doosje er zo gedraaid al erg leuk uit ziet .
Succes met maken .



gebruikte materialen



Groetjes Marcella








 


5 opmerkingen:

  1. Wat grappig.
    Het lijken wel sta-tafeltjes.
    Bedankt voor het patroon.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het prachtig ,laat me denken aan vroeger de suiker bonen doosje bij de geboorte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What an original box! Just for a little original gift :-) Thanks a lot for the tutorial! Everything is clear and seems so simple) Be healthy and have good days!

    BeantwoordenVerwijderen