Pagina's

vrijdag 26 november 2021

Lijstje

 

Hi allemaal,

Ik heb deze keer een lijstje gemaakt... er hangen nu 2 plaatjes in van planten, maar je kan er natuurlijk ook echte foto's in hangen! De hele basis is van 1 dubbelzijdig designpapier gemaakt. Voor de rest hen ik plaatjes uit hetzelfde blok gebruikt... Ik vind de nieuwe blokken dan ook weer geweldig... hoop dat ze snel in de winkels liggen. Ik heb het blok "Dreamy Pastels" gebruikt.

In de hoek van de lijst heb ik een stukje ribbelkarton, kantje en daarop een tekst uit het blok gemat. Pareltjes erbij en meer heeft het niet nodig.


Ik hoop dat jullie het leuk vinden! 
Hieronder plaats ik de tutorial en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs,


Tutorial:

Neem een vel dubbelzijdig designpapier 30.5x30.5cm.
Ril dit op 1-2-4-5. kwartslag draaien en weer rillen op 1-2-4-5 enz. Dus alle zijdes rillen.
 

Snij de hoek eraf, zie foto.


Het gedeelte van 2cm ril je diagonaal op 2cm, zie foto.


Dan zet je een rillijn vanaf die 2 cm naar de rand.


Nu knip je het gerilde eraf, je kan het ook meteen afsnijden ipv rillen, maar ik vond dit makkelijker.


Vouw nu alles naar binnen en je hebt al een lijst. Om de hoogte te bepalen leg ik het touwtje met de foto neer en zet aan de binnen zijde een punt.


Daar waar de punt staat maak ik een klein gaatje, niet te groot je kan het ook met een naald doen.


De meest buitenste rand is de plak strip, deze voorzien van tape/lijm


Aan de binnenzijde van 1 kant maak ik het touwtje alvast.


De andere strook met gaatje lijm ik alvast vast.


Nu trek ik het touwtje zover mogelijk door de geplakte zijde en leg er een knoop in. 


Nu kan je alle zijdes vastlijmen en is je lijstje klaar


Met een mini wasknijper kan je de fotos/afbeeldingen vastknijpen, washitape kan ook leuk zijn...

Nog wat leuke versiersels erbij en je hebt een leuk lijstje!


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier


Bakerstwine


Parels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten