Pagina's

maandag 11 maart 2019

Inspiratieboekje 'Spring' vol 'positive fibes'

Hoi allemaal! 

Vandaag wil ik je laten zien dat je je eigengemaakte mini-albums niet perse hoeft te gebruiken om foto's in te plakken. Ik maakte dit vrolijke mini-album (inspiratie: Pinterest en YouTube) en besloot er een inspiratieboekje van te maken. Of een quoteboekje, dat kan ook ;-). In plaats van foto's koos ik ervoor om leuke spreuken te stempelen uit verschillende stempelsetjes van Craft Sensations. Uiteraard kunnen er ook nog foto's ingeplakt worden, ook is er plek om bijvoorbeeld wat aan journaling te doen, of om zelf mooie uitspraken in te verzamelen.
Dit is het boekje dat ik maakte...



Het boekje heb ik gemaakt met een vriendin in gedachte die wel wat 'positive fibes' kan gebruiken. De lente staat voor de deur, en omdat dat het jaargetijde van positiviteit is, gaf ik mijn boekje de titel 'Spring'. Gespeld met de wooden deco letters van Craft Sensations. Het papier dat ik koos komt uit het 15x15 cm boekje 'Nature Feelings'. Helemaal passend bij mijn voorjaarsthema.


 De basis van het boekje is gemaakt van wit cardstock. Het boekje is  maar 11,5 bij 11,5 cm groot. Ook gebruikte ik kraftcardstock om mijn pagina's te matten. De voor- en achterzijde van het album heeft designerpapier met een 'houtlook' gekregen. Dat geeft mijn boekje een rustieke uitstraling. 

Onder de kraftkleurige mat op de voorzijde heb ik een stukje lint laten lopen, om het boekje te sluiten. Ik koos voor fris, groen lint om mijn thema 'lente' te benadrukken. Dit keer koos ik ervoor om het lint op de achterzijde over het designerpapier te laten lopen. Geeft een leuk contrast.


Als je goed kijkt zie je dat de zijkant van het boekje bewerkt is met langwerpige 'rub-on sticker'. Toen ik de rub-ons voor het eerst in handen kreeg had ik geen idee wat ik ermee kon doen. Maar ik vind ze heel goed passen bij dit album en ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt, ook omdat ze zo super eenvoudig zijn aan te brengen.

Ook heb ik voor het eerst echt gewerkt met de 'puffy stickers'. Op de foto hieronder zie je ze op de hoeken van het album verwerkt. Ik vind ze verrassend goed werken in mijn album ;-) 


De voorzijde heb ik verder versierd met een onderleggertje (doily) en een rechthoekig stukje cardstock waarop ik een veer stempelde, die ik vervolgens met goud heb ge-embossed. Ook de randen van het kaartje heb ik met goud ge-embossed. Ik combineerde mijn natuurtinten met een klein beetje rood, voor wat kleur. De puffy-stickers en een paar dots maken het geheel af. 

 
Bij het openen van het boekje komen de twee pagina's die hieronder op de foto staan het eerst tevoorschijn. Omdat dit het eerste is dat je ziet, heb ik die pagina's gemat met mijn lievelingsmotief uit het papierblokje, het papier met de vogeltjes ;-)  Als je goed kijkt zie je op de binnenzijde een vrolijk puffy bloemenstickertje. 


Iedere pagina heeft z'n eigen 'flapje', bij deze pagina's kunnen de flapjes naar de zijkant geopend worden. De flapjes heb ik gemat met kraft papier en wit cardstock. De veer op de linkerzijde is een rub-on, en voor wat kleur bracht ik dots aan.
De rechterzijde heeft een stempelafdruk gekregen, die ik met de kleurpotloden van CS een beetje bewerkt heb. Ook heb ik daar nog twee kleine rub-ons verwerkt, en een puffy sticker in de hoek aangebracht. 


Op de achterzijde van de flapjes is plek voor een kleine foto of voor journaling. Hoewel ik het desingerpapier prachtig vind is het wel druk. Om de rust in mijn album te houden heb ik ervoor gekozen om iedere pagina min of meer 'te spiegelen'. Dus om de pagina's die je bij elkaar ziet er ongeveer hetzelfde uit te laten zien. Op de foto hieronder is mooi het vogeltjes papier te zien. 



Het boekje laat zich naar rechts verder uitklappen. Op foto hieronder zie je welke pagina's verschijnen. Het 'spiegelen' van pagina's heb ik verder doorgetrokken. Er verschijnen twee pagina's die ik wederom voorzien heb van een flapje die ditmaal naar boven opengeklapt kunnen worden. De opbouw van deze pagina's is hetzelfde, enkel de motiefjes op de flapjes verschillen.

Voor deze pagina's koos ik groen designerpapier met de witte, kleine bloemen en grijs designerpapier. Het groen-wit gestreepte papier komt uit het blokje 'Lovely Basics'. Het groen-wit gestreepte strookje papier 'breekt' de pagina's, en geeft zo een mooie overgang tussen het groen en grijs designerpapier.


Op het flapje in het midden heb ik een kaartje aangebracht met een leuke tekst, het linker-flapje heeft een gouden veer gekregen (stempel Craft Sensations) en het rechterflapje een gouden spreuk (stempel Craft Sensations). Het goud in het boekje vind ik heel mooi passen bij de natuurtinten, maar ook geeft het mijn boekje 'een gouden randje'. Word je toch vrolijk van? 

Het boekje laat zich nogmaals naar rechts openslaan. Op de foto hieronder zie je alle pagina's als je het boekje helemaal open hebt. Je ziet dat ik het spiegelen en de flapjes heb doorgetrokken. 


Het groen-gestreepte kaartje heb ik zelf gemaakt. Gewoon met een stukje gestreept desinger papier, een leuke spreuk, een puffy sticker en een vogeltje dat ik uit het designerpapier geknipt heb. 
Rechts een kaartje met een droomvanger en een puffy sticker.


Hieronder zie je dat de kaartjes in het album naar boven geklapt worden. Ook hier weer ruimte voor een foto of journaling. Het spiegelen van de pagina's komt hier mooi in beeld. 



Het designerpapier heb ik zo gekleefd dat er nog iets achter gestoken kan worden. Het zijn kleine pockets.





Veren, droomvangers, motiverende spreuken, schattige vogeltjes; ze passen perfect in mijn thema voorjaar, aanmoediging en positiviteit ;-). Een project als dit geeft je een geweldig excuus om 'alles uit de kast' te trekken. Ga op zoek naar producten die passend zijn bij jouw thema. Voor mij is die voorpret minstens zo belangrijk als het maken van het project zelf. Dat moment dat je je spullen doorspit en bedolven raakt onder alles dat je tevoorschijn hebt gehaald, dat is toch puur geluk? Ik ben vast niet de enige die dit zo ervaart ;-)

 Hieronder tenslotte nog een aantal foto's van dichtbij van de verschillende pagina's.  









Ik hoop dat jullie mijn kleine inspiratieboekje leuk vinden. Ditmaal geen patroon, omdat het er niet om gaat te laten zien hoe je een mini-album maakt, maar om hoe je ze kunt gebruiken. Op ons blog zijn verschillende patronen van mini-albums te vinden, en mijn teamgenootje Sandra van Kleef heeft onlangs nog een tutorial geplaatst. Haar album je hier ook goed voor gebruiken ;-). 

Spit je knutselspullen door, zoek leuke spreuken bij elkaar, gebruik ook producten die je anders zou laten liggen en maak ook zo'n schattig boekje vol positiviteit en aanmoediging. Gewoon, omdat het kan! ;-) 

Scroll tenslotte naar beneden voor de lijst met gebruikte producten. 

Creatieve groetjes,
Sandra

















5 opmerkingen:

  1. Dat is genieten om op je gemak jouw mooie album te bekijken!
    Je hebt alles zo mooi op elkaar afgestemd! Geweldig!
    Jullie vroegen laatst naar technieken die je graag zou willen zien....voor mij is dat wel embossen,zeker dat goud op je veer!
    Ik kom straks nog een keer kijken naar je boekje,ga al het mooie eraf kijken! ;)
    Fijne maandag en lieve freubelgroetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie, wat fijn dat je het boekje mooi vindt! Waardeer ik zeer. Embossen is zeker iets dat we kunnen gaan laten zien ;-)
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  2. Merci pour toutes ces explications et ces belles photo. Je retiens l'idée pour en faire un, un jour ! Bises de Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Karin!! ;-) Groetjes terug van mij!
    lfs
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen