Pagina's

zaterdag 18 juli 2020

cadeaubox met kaarten


Goedemorgen,

hoe is het bij jullie, al (bijna) vakantie? Bij ons zijn de school vakanties inmiddels begonnen heerlijk!

Ik lees/hoor regelmatig dat mensen het lastig vinden om de  grote vellen design papier, voorzien van bv een grote tekst, te gebruiken vooral als je geen albums maakt. Vandaar dat ik bewust dit vel heb gebruikt in mijn project. Dit keer heb ik een kaarten box gemaakt die je leuk als klein cadeautje kunt weg geven, of lekker voor jezelf kunt houden .

Ik heb dit keer alleen een 30 x 30 blok design papier gebruikt en voor de bodem een kraft vel, (dit kan ook gewoon uit designpapier) en een pakje kaarten met enveloppen. bij de bruna hier verkopen ze ook 30 x 30 vellen van craft sensations een blok met witte en creme vellen erin, die kun je ook gebruiken.

Hieronder zie je de bodem van het doosje met daarin de enveloppen, ik heb met en rest strookje de enveloppen bij elkaar gebonden en hier ter versiering een plaatje uit het papier gesneden.


Hieronder zie je mijn dubbele kaarten, ik heb de kaarten uit het blok op maat gesneden en deze op de dubbele kaarten geplakt.(standaard 15 x 15 met envelop) Zo heb je meteen 4 verschillende kaarten voor in je doosje. 

Craft Sensations heeft meerdere blokken waar deze vellen in zitten, met 4 kaarten op 1 vel, ik heb het heel "clean"gehouden je kunt de kaarten natuurlijk zelf nog pimpen met bling, of stempeltjes gebruiken aan de binnenkant of de randjes inkten.
(dat is iets wat ik nog even ga doen om het af te maken, dus helaas geen foto's van)


Hieronder heb ik 2 patronen staan voor het doosje en de deksel, voor de deksel snij je designpapier van 24,8 cm x 24,8 cm. wil de je tekst gebruiken moet je eerst even uitrekenen wat het midden is.
Ril rondom eerst 1,8 cm en dan rondom 3,8 cm snij de zwarte blokjes weg , en knip in op de grijze lijntjes, je kunt de delen naar binnen vouwen en vast plakken zo heb je een mooi stevig doosje/deksel.


Voor het doosje neem je kraft cardstock van 24,3 cm x 24,3 cm, daarmee herhaal je de stappen van hierboven


met de vierkante flapjes plak je het doosje of de deksel in elkaar, en met het randje van 1,8 cm werk je het af door deze naar binnen te vouwen en goed vast et plakken ik zelf heb hiervoor tape gebruikt.

Mocht je deze gaan maken zie ik hem graag terug op Facebook.


wat heb ik gebruikt:


sommige blokken uit deze series zijn ook geschikt 
om de kaarten mee te maken:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten