Pagina's

maandag 24 mei 2021

Strandpagina


Een tijd geleden heb ik deze scrappagina gemaakt n.a.v. een sketch. Ik wil je deze scrappagina graag laten zien, omdat ik er iets anders dan anders mee gedaan heb. Wat? Dat zie je verderop in deze blogpost. Deze sketch was ook van Craft Sensations (augustus 2020) en zag er zo uit:


Hieronder ga ik wat verder in op de details.

De blauwe rand is van blauw gemêleerd designpapier (zee), het achtergrondpapier daar op is zandkleurig designpapier (strand) en voor de 3 verticale stroken heb ik blauw designpapier met witte golfjes gebruikt, omdat ik dat associeerde met water (zee). 





Op datzelfde zandkleurige designpapier heb ik met witte stempelinkt schelpen en zeesterren gestempeld en daarna uitgeknipt.



De strook die volgens de sketch onder aan de pagina moest komen heb ik zelf ontworpen. Hiervoor heb ik dezelfde schelpen- en zeesterrenstempels gebruikt. Ik heb ze met zandkleurige stempelinkt op wit cardstock gestempeld. Langs de randjes heb ik met lichtblauwe inkt 'stipjes' gestempeld. De strook heb ik op een iets bredere zandkleurige strook designpapier geplakt.


In de cirkel heb ik de tekst 'ZON ZEE STRAND' gestempeld in bijpassende kleuren. De rand van de cirkel heb ik daarna geïnkt met de zandkleurige stempelinkt.


Voor de cirkel achter de tekstcirkel (in de sketch het kanten randje) heb ik gekozen voor hetzelfde blauw gemêleerde designpapier (zee) dat van de buitenste rand van de pagina. 


Ik heb deze blauwe cirkel er schuin achter geplakt om het geheel wat speelser te maken.


En hieronder zie je waarom deze pagina anders is dan anders: 
de bruine rand om de tekstcirkel heb ik namelijk gemaakt met ECHT zand!

Ik zal je uitleggen hoe ik dat heb gedaan. Ik heb eerst de tekstcirkel met potlood omgetrokken op wit cardstock. Daar heb ik dubbelzijdig klevende plakfolie (aslan) overheen geplakt en er een cirkel uitgesneden die 1,5 cm groter is dan de tekstcirkel. Daarna heb ik de beschermlaag verwijderd en heb ik de tekstcirkel met behulp van de eerder afgetekende cirkel in het midden van de uitgesneden cirkel geplakt. De overgebleven klevende rand heb ik rijkelijk bestrooid met echt zand. Daarna goed aangedrukt en het overtollige zand eraf geklopt. Er zit dus een ECHT stukje strand op deze pagina.


Op de plaats van de bloemen in de sketch heb ik 3 foto's gebruikt. In plaats van de blaadjes heb ik de uitgeknipte schelpen- en zeesterrenstempels erbij geplakt.


Het totaalplaatje:


Ik hoop je weer een beetje geïnspireerd te hebben.

Creatieve groetjes van


Voor deze scrappagina heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:












 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten