Pagina's

woensdag 1 december 2021

It's the most wonderful time...

 


Voor december heb ik een aparte journal gemaakt, waarin ik heerlijk aan de slag kan met het winter- en kerstthema: It's the most wonderful time of the year!


Je weet vast al dat ik niet zo dol ben op kerst maar dankzij alle hobby inspiratie die voorbijkomt kan ik er wel van genieten en ben ik wel graag in mijn journal bezig in deze periode maar wil gewoon niet al maanden bezig zijn met kerst en kerstkaarten ;) Gelukkig omvat het thema december meer dan alleen kerst en kan je helemaal los met alles wat met kou te maken heeft. Schaatsen, sneeuw en warme chocolademelk komen zeker in mijn journal terug... 
Ik ben denk ik gemaakt voor zon maar onder een dekentje op de bank met een goed boek kan ik ook wel echt genieten en deze periode is heerlijk om veel creatief bezig te zijn.


Ik bewerk de achtergrond van deze pagina's met een modelling paste en een stencil met sneeuwvlokken.
Om ervoor te zorgen dat de witte pagina weer bij het design past, breng ik met mijn vinger wat groene acrylverf aan op de pagina. Ik vind het altijd een beetje jammer dat de kerstblokken een witte achterkant hebben maar voor kaarten maken is dat wel praktischer en zo los ik het in mijn journal dan wel weer op.


Vervolgens maak ik een pocket met kraftpapier waar ik hetzelfde patroon en verf op aanbreng.


Ik steek er wat kaartjes in en versier een tag met een kerstlintje.


Deze 3 kaartjes zijn nog uit een blok van vorig jaar...


Een hertje uit het kerstblok mag niet ontbreken op mijn pagina.


Voor deze pagina maak ik eerst een elementje die ik dan op de pagina kan plakken aan de linkerkant. 
Ik gebruik daarvoor een strook jute en stof en knip een prachtig rechthoekig plaatjes uit een designblok die al een mooi randje met glitters heeft. Ik zet het vast met wat mini-nietjes en daarop maak ik het plaatje met 25 erop vast. Het geheel plak ik op mijn journalpagina. Zo kan je ook alvast voor je journal een aantal elementjes maken, die je dan weer kan gebruiken, zo vul je al snel wat pagina's.
Een houten kerstbal maakt het wel af. Zie je dat op de achtergrond de sneeuwvlokken weer terugkomen? Zo fijn als het geheel weer bij elkaar past...


Heerlijk al die verschillende structuren bij elkaar met jawel glitters!


Ik hoop dat jullie de komende tijd ook weer meedoen met de Journaling Challenge en nu het thema best heel breed is, ben ik heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken...

Creatieve groetjes,


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten