Pagina's

zaterdag 10 oktober 2020

chocolade kaart

 

 
                                                                          Goede morgen,

het is echt knutselweer ! Heerlijk de vakantie staat voor de deur dus extra tijd voor leuke dingen waaronder freubelen.

Deze kaart / chocoreep heb ik al maanden op mijn to-do lijstje staan, had heb al vaker gespot op pinterest, en eindelijk ben ik er aan toe gekomen. Eigenlijk had ik hem veel eerder moeten maken, ik vindt hem zelf erg leuk geworden en ook niet moeilijk.


Ik heb geen uitgebreide foto's gemaakt maar zal wel even kort vertellen hoe ik mijn kaart gemaakt heb. Ik had ook de slimcard op mijn lijstje staan dus ik heb deze 2 gecombineerd.

hoe maak je de kaart:

Ik heb bruin cardstock gesneden van 21,5 cm x 10 cm dit is  "de reep" ik heb hier ook de hoekjes afgerond, van het overige stuk heb ik 9 vierkantjes van 3 cm x 3 cm gesneden dit zijn de blokjes. Deze plak je bovenaan je reep.



Vervolgens neem je een stuk designpapier, en scheur je een stuk schuin af, je kunt zelf even kijken wat jij leuk vind schuin / recht. 



Ik heb het dunnere papier uit de journal boeken gebruikt dan is het niet zo "stijf" dan neem je zilverfolie en pak je met een klein strookje de onderkant van de reep in en plak het vast, vervolgens doe je een stuk folie onder je gescheurde rand en scheur je deze een beetje hetzelfde als de vorm van je designpapier.

daarna heb ik het designpapier incl folie om de reep gevouwen en dit aan de achterkant weer goed vast gemaakt met tape. Nu heb ik mint groene cardstock gesneden van 21 cm x 21 cm en deze door het midden gevouwen, dit is de kaart waar het geheel opgeplakt kan worden.



Nu is de kaart klaar om te versieren, ik heb die-cuts uit het journaling boekje gebruikt het kaartje heb ik als pocket opgeplakt zodat er nog een label in kan.

Veel plezier met het maken van deze kaart, ik zie graag je uitwerking hiervan.


  wat heb ik gebruikt:













7 opmerkingen:

  1. Té gék leuk, wil dit ook al zo lang doen en dacht dat het een speciale stans was..dank je wel!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk!
    Ga ik ook een keer proberen, leuk straks met Sinterklaas. We moeten ons zelf vermaken en leuke grapjes horen daar bij:)
    Bedankt voor de uitleg!
    Fijn weekend, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thx, dacht ook een stans.. maar dit kan ik ook op de cricut maken of gewoon :) fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke chocolade kaart. Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart ben er mee bezig maar de maten van mintgoen klopt in mijn beleving niet met de bruine kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaart ben er mee bezig maar de maten van mintgoen klopt in mijn beleving niet met de bruine kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Greta. Ik heb hem net ook gemaakt. Ik heb even van de onderkant van de reep met wikkel 0,7 cm afgehaald. Daarna de alufolie er onderaan weer omheen gevouwen en toen op de kaart geplakt. Dat vond ik zelf mooier staan.

      Verwijderen