Pagina's

vrijdag 26 oktober 2018

Zoek de verschillen!

Vind je het lastig te bedenken wat je met sommige kleinere stempeltjes kunt doen? En vind je het, net als ik, een uitdaging om iedere stempel tenminste een keer te gebruiken? Maak je eigen achtergrond!

Door verschillende kleinere stempels 'lukraak' aan te brengen op je kaartpaneel en ze te kleuren met stiften of kleurpotloden, kun je je eigen achtergrond ontwerpen en een speels effect creëren.

Hieronder zie je een voorbeeld waarin ik gebruik gemaakt heb van verschillende kleine stempeltjes uit de kerst-setjes van vorige jaren...



Ik zocht willekeurig stempeltjes uit van verschillende stempelsets die ik op acrylblokken plaatste en met zwarte inkt op mijn kaartpaneel aanbracht (zie foto hieronder). 


Als je lef hebt zou je ook direct, d.w.z.: op de kaartbasis zelf kunnen stempelen, en zo een 'one layer' kaart maken. Voor de zekerheid heb ik met een paneel gewerkt die ik later op de kaartbasis aangebracht heb ;-)

Zelf houd ik erg van het traditionele rood en groen voor kerst, maar het is ook leuk om minder traditionele kleuren te gebruiken. Zo koos ik ook voor een blauw-paarse kleurcombi.  



Vervolgens stempelde ik met embossing-inkt afdrukjes op mijn achtergrondjes, die ik met wit embossingpoeder bestrooid heb en met mijn heattool versmolten heb. Als je goed kijkt zie je ronde vormen met 'merry christmas' op de achtergrondjes.

Als blikvanger van de kaart koos ik voor een afdruk van deze olijke kerstman en de spreuk 'Merry Christmas' van een stempelset die nu in de winkel ligt. Het 'handlettering-achtige' font van de spreuk past goed bij deze vrolijke kaarten.

De spreuk heb ik eveneens in het wit ge-embossed op een strook gekleurd cardstock. Om de kerstman nog een beetje extra te geven heb ik de olijkerd met 3D-pads op een cirkel van vellum geplakt en hem een paar blingetjes gegeven. 

Door niet alleen verschillende stempeltjes te gebruiken, maar ook verschillende kleuren krijg je twee dezelfde, maar toch heel verschillende kaarten; zoek de verschillen!  




Ik hoop dat jullie geïnspireerd zijn om je stempelsets door te spitten en de kleine stempeltjes niet te vergeten ;-) 

Veel plezier bij het ontwerpen van je eigen achtergrondjes!

Creatieve groetjes,
Sandra


Hieronder vind je een lijst met de gebruikte materialen:












4 opmerkingen:

  1. Echt heel erg leuk.
    Wat een vrolijke kaarten!!
    Juist de kleine st stempeltjes xijn hier zeer geschikt voor.
    Ik hou op zijn tijd juist wél van de minder traditionele kleuren.
    Beide kaarten leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed Daphne, fijn dat je de kaartjes leuk vindt! Veel plezier met knutselen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie en leuke kaarten en wat een goed idee ook, nooit bij stil gestaan dat je de stempeltjes daar ook voor kon gebruiken. Bedankt voor de tip ik ga het zeker uitproberen. Groet Rieke

    BeantwoordenVerwijderen