Pagina's

vrijdag 5 februari 2021

SOL Valentijnsboekje

 

Hi allemaal,

Op 4 Februari 2021 heb ik mijn eerste SOL(Scrappen OnLine) op Creatief met Craft Sensations gegeven. Jeetje wat was dat spannend! 
Iedereen die mee heeft gedaan, super bedankt!

Vandaag plaats ik de uitwerking en de complete SOL, dus je kan het project nog maken. Maak je dit project nog voor 14 februari en plaats je het in het desbetreffende album... dan maak je kans op een klein prijsje van Craft Sensations!

Het is een klein album geworden in de vorm van een hart, ik hou van hartjes. Hartjes kunnen altijd, maar zeker met Valentijn!

Voor dit project heb ik het designblok Sweet Dreams gebruikt, dit blok bevat zowel teksten als afbeeldingen en dus super handig voor een album.

De strik op de voorkant houdt het album dicht.
Het album kan zowel naar links als naar rechts open worden gevouwen, daarom heb ik alle afbeeldingen en teksten in het midden doorgesneden. Geeft ook een leuk effect.


Ik ga eerst de pagina's aan de rechterkant laten zien.


In plaats van een afbeelding te matten heb ik het een keer met een stuk designpapier gedaan.


Alle teksten zijn gemat op wit cardstock, geeft weer net wat meer body.


Nu gaan we verder met de linkerkant van het album.
In het designblok zat ook een lange strook tekst, deze heb ik in stukjes gesneden en ook weer gemat op wit cardstock.


Dit is de laatste pagina, zoals je hebt gezien heb ik door het hele album overal enkele sequins geplakt.


Ook de achterkant heb ik voorzien van designpapier en een tekst.


Onder de SOL plaats ik nog een overzicht van mijn gebruikte materialen.
Veel plezier met het meedoen!

Liefs Bianca



SCRAPPEN ONLINE

Voor aanvang van de SOL plaatsen we een boodschappenlijstje van spullen die je klaar moet leggen:

Boodschappenlijstje:
  • 2 vellen Cardstock A4
  • Blok(je) Designpapier van Craft Sensations
  • Lint of kantje van 50cm
  • Liniaal, mes, schaar, potlood, gum, rilpen(of iets anders waar je mee kunt rillen), lijm.
  • Ik hou van vintage dus ook inkt en een sponsje, dit hoeft niet persee!
De Hints volgen om het kwartier inclusief de foto:

Hints:

Hint 1:
Snij uit je cardstock een stuk 10x10cm, ril dit op 5cm. 
Vouw het cardstock dubbel op de rillijn.
Teken een half hart, gebruik zoveel mogelijk het hele papier.
Knip dit uit en schrijf hier de tekst: "mal 1" op.
Vouw de mal dubbel en trek dit over op cardstock.
Nu teken je aan de binnenzijde net iets kleiner (+/-2.5mm) een lijn er langs.
Knip dit uit en schrijf hier de tekst: "mal 2" op.


Hint 2:

Neem een A4 cardstock en ril de lange zijde op 5.2cm.
Vouw dit dubbel en teken met mal 1 ook dubbel 3 keer een hart, wel dus aan de dubbelgevouwen kant.
Knip dit uit.
Draai het cardstock om en herhaal de bovenste stappen.
Je hebt nu dus 6 hartjes.
Diegene die van vintage houden kunnen nu de randen van de hartjes ruwen (heb je geen distresser gebruik dan je mes) en bewerken met inkt.


HINT 3:

De 6 hartjes gaan we nu om en om aan elkaar plakken. Leg 1 hart neer en plak de volgende met alleen de linker helft vast. De volgende plak je dan vast met de rechterhelft. de volgende weer met de linker helft enz. enz. Zorg dat de hartjes mooi op elkaar zitten.
Aan de achterkant plak je het lintje vast, dit wordt de sluiting.


HINT 4:

De basis is nu klaar.
Om het hart te bekleden met designpapier gebruik je mal 2.
Wanneer je de hartjes hebt geruwd en bewerkt met inkt, doe je dat ook met het designpapier.
Nu kan je beginnen met versieren!
Nog even een tip: Heb je wat grotere afbeeldingen of teksten die je wilt gebruiken bij het versieren, snij deze dan door en mat beide helften op cardstock. (Matten is een stuk cardstock eronder dat 0.5cm groter is.) De helften plak je dan langs de midden lijn, zodat je het album nog kunt openvouwen.

Wanneer je voor 20 februari dit album af hebt gemaakt en in het desbetreffende album hebt geplaatst maak je kans op een leuke kleine prijs van Craft Sensations!
Bedankt voor het meedoen en nog veel plezier met het versieren!


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpapier, zie je links boven in.


Cardstock.


Sequins.


2 opmerkingen:

  1. Super leuk!! Alleen jammer dat ik hier de sequins en het cardstock nog nooit in de winkel heb zien liggen :( Maar hopelijk komt dat nog........ als dat zo doorgaat kan ik met een vrachtwagen naar de Action als ze weer open zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sequins hebben al regelmatig in de Action gelegen. Het cardstock ligt bij verschillende andere winkels. Craft Sensations is een Nederlands merk dat in verschillende internationale winkels te koop is, google maar eens op het merk en je ziet verschillende aanbieders. Veel plezier.

      Verwijderen