Pagina's

vrijdag 4 september 2020

Boekenlegger "Friendship"



Hi allemaal,

Een hele goede vriendin heeft gevraagd om een boekenlegger te maken, dus daar ben ik mee een de slag gegaan.
Ik ben gaan zoeken op Google en Pinterest naar leuke ideeën... heel stom dat ik niet eerst kijk op ons ons eigen blog....want daar vond ik een idee...
Deze boekenleggers zijn geïnspireerd op de boekenlegger van Sandra Huiskens, ik zal de link hieronder zetten, zodat iedereen de desbetreffende blog nogmaals kan bekijken:


Ik heb er gelijk 2 gemaakt, ook 1 voor mezelf.

Aan de voorkant een kaartje met tekst gemat op kraft en een touwtje met een strikje eromheen gestrikt. Aan de bovenzijde zit een eyelet met een stukje kant en ook weer een strikje geplaatst.


Op de achterkant heb ik een tekst en afbeelding gemat en op een stukje ribbelkarton geplakt. De tag is gesealed met plastic en de fuse, maar eerst een stel sequins toegevoegd, zodat het een soort van schudtag is geworden.


De tekst "our friendship" vond ik zeer toepasselijk dus deze wordt voor mijn vriendin! Het designpapier, de afbeeldingen en de tekstkaartjes zijn allemaal afkomstig uit 1 paperbook.


Het is niet zo heel moeilijk om te maken, maar heb er toch een kleine tutorial van gemaakt. Ook is helemaal onderaan nog een overzicht van de gebruikte materialen te vinden.

Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden, ik ga de boekenlegger in ieder geval vanavond in gebruik nemen. Veel plezier!

Liefs Bianca


Tutorial:

Ik neem een stuk kraft van 8x12.5cm en snij de bovenste hoekenschuin af op 2 cm.


Daarop komt zowel aan de voorzijde als achterzijde een stuk design papier van 7.5x12cm waar ook de hoeken op 2 cm zijn afgesneden. Ik ruw alle randen op en bewerk alles met inkt voor een vintage look.


Het kaartje met tekst mat ik op een stuk kraft van 0.5cm groter. Ik wikkel er een touwtje omheen en maak dit vast met een strikje.


Het kaartje plak ik op de tag.


Voor de achterkant heb ik een afbeelding gemat op wit cardstock.


En ook nog een keer op gemat op kraft.


De tekst mat ik ook op kraft. En onder de tekst en afbeelding plaats ik een stukje gescheurd ribbelkarton.


Ik neem een plastic hoes waar ik de tag tussen leg.


De onderkant en zijkanten maak ik dicht met een Fusetool.


Vanaf de bovenkant stop ik er wat sequins bij en dan maak ik de bovenkant dicht met de fusetool.


Ik knip langs de randen het overtollige plastic weg.


Bovenin maak ik een gaatje met een eyelet en daar gaat een stukje kant met een touwtje door.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Paperbook, zie je rechts onderin.


Kraft


Sequins


Overige gebruikte materialen:

  • Kant
  • Touw
  • Fusetool
  • Insteekhoezen
  • Ribbelkarton

6 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee. Ik heb net de fuse en een nieuw gekocht en zocht nog naar inspiratie.
    Erg mooi geworden ook Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ga hem denk ik ook maken ...bedank voor de toturial ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk !!! Bedankt voor de uitleg en de inspiratie. De fusetool staat nog op mijn verlanglijstje.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen