Pagina's

vrijdag 16 oktober 2020

Mini album "Lets have some coffee"

 

Hi allemaal,

Ik kwam laatst een hele oude binding machine tegen... ik dacht dat is leuk om te gebruiken bij mini albums. Dus meteen 1 gemaakt, je kan natuurlijk alle bindingsmachines hiervoor gebruiken, ook een perforator en dan ringen erdoor is te gebruiken.

In dit album kan ik heel veel foto's kwijt maar kan het ook gebruiken om lekker even te journalen. Bijna alles wat is gebruikt komt uit 1 paperbook, Lekker makkelijk alles past bij elkaar.

Op de voorkant heb ik een kaart gemat op kraft en daaronder een stukje gaas. In de ring heb ik een stukje touw met 3 kraaltjes eraan geknopt. Deze kan ook worden gebruikt als "Boekenlegger", zodat je weet waar je bent gebleven. Aan de binnenzijde heb ik een schuine pocket gemaakt waar je vanalles in kunt bewaren. 


Bijna alle pagina's zijn versierd met leuke afbeeldingen of teksten uit het boek, alleen de mooie pagina's met bloemen niet. Op 2 plaatsen in het album heb ik met kaarten een pocket gemaakt.


Natuurlijk heb ik ook weer sequins gebruikt... en sommige teksten of afbeelding heb ik extra verhoogd met 3d tape.


Ook op de achterpagina heb ik een pocket gemaakt.

Wil je het hele album zien? Kijk dan het onderstaande filmpje:


 Ik hoop dat jullie weer zijn geïnspireerd, mocht je het leuk vinden dan kan je hieronder mijn werkwijze vinden en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca,


Werkwijze:

Ik neem 5 blaadjes uit het paperbook en snij deze doormidden, dus ik heb 10 pagina's.


Voor de kaft neem ik 2 stukken greyboard van 12.3x19cm en 1mm dik, ook de achterkant van een designblok volstaat. 


Het greyboard ga ik beplakken met het inpakpapier. neem een stuk van ongeveer 17x23 cm en lijm het greyboard in het midden.


Snij de hoeken van het inpakpapier weg met een liniaal op ongeveer 2mm van de punt


Plak rondom dubbelzijdige tape op het greyboard. 


Vouw de randen alvast een beetje voor, je ziet hieronder ik het randje van 2mm iets naar binnen heb gedrukt. Pak nu het inpakpapier rondom vast.


Herhaal dit ook voor het 2e stuk greyboard.


Aan de binnenkant plak ik designpapier uit het boek, 0.5 cm kleiner als de kaft


Dan maak ik de gaatjes erin.


Zo gaat de kaft eruit zien.


Op de kaft plaats ik een gematte kaart met een touwtje op gaas.


Aan de binnenzijdes maak ik pockets. Neem een stuk kraft van 12x12cm en snij deze diagonaal door.


De rechte zijdes ril ik op 1cm.


Snij de hoekjes schuin weg.


Plak de pocket aan de binnenzijde van de kaft.


Daarop een stuk designpapier 0.5cm kleiner.


Dan ga ik enkele hoeken van de pagina's versieren met stukjes gescheurd designpapier, gescheurd ribbelkarton, gaas en afbeeldingen of teksten uit het boek. Her en der wat sequins erbij plaatsen en meer heeft het niet nodig.


De 2 pockets die tussen de pagina's zitten maak ik door 2 kaarten met 3 randen aan elkaar te lijmen. ik laat boven in dus vrij.


Voor deze pocket maak ik nog enkele tags.


Het eindresultaat is dan dit:


Dan bind ik het hele boekje in met de ringband. 
En als laatste rijg ik 3 kraaltjes aan een touwtje en dit knoop ik in de ringband.


Veel plezier met het maken.

Gebruikte materialen Craft Sensations:

Paperbook, zie je rechts onderin


Kraft


Sequins


Kralen


Ook gebruikt:

  • Bindringen
  • Greyboard
  • Touw
  • Gaasverband
  • Ribbelkarton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten