Pagina's

dinsdag 18 juli 2017

Mosaic

Een set van 3 lijstjes met alle benodigdheden om te mozaïeken.
Nu kan ik jullie vertellen dat dat absoluut niet mijn ding is. 
Daarom laat ik jullie graag zien dat er zeker ook andere mogelijkheden zijn.



                          Ik ben begonnen met de randen zwart te verven met zwarte gesso.



Lijst nr 1 


                                         Deze heb ik beplakt met dessin papier van Action.
                             De randen oud gemaakt met inkt en opgeleukt met bloemen
                                    en niet te vergeten het takje van de stamps&dies.

                                                                         Lijst nr 2 


Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de masks en de 3Dpearl paint.
Ook de resin bloemen zijn met de paint geverfd.



                                               Allereerst heb ik de ondergrond geverfd.




Daarna een mask erop gelegd en met de pearl paint op een sponsje gedept.
Je hebt nu een prachtige parelmoer glans.

Lijst nr 3 



                                                             Dit is wel mijn favoriet,


Allereerst de ondergrond geverfd met zwarte gesso
Daarna met een mask de structuur paste opgebracht.
Deze is er ook in het zwart maar die had ik even niet.


Dan de metalen vlinder erop gelijmd.
Wanneer alles goed droog is, kan alles weer zwart worden geverfd.
Na drogen licht erover gaan met nuvo embellishment mousse, zilver en groen.
Wanneer je met een heattool over de structuurpasta gaat, zet het uit maar dat vind ik wel een leuk resultaat. Je zou zo ook sneeuw kunnen maken.
Wanneer je dit niet wilt, laat je het aan de lucht drogen.





5 opmerkingen:

  1. Super mooi Petra! Kan ik je een hand geven, mosaik ook echt niet mijn ding, mijn vader had vroeger onze hele voortuin ermee gedaan...hihi misschien ligt het daaraan ;) Maar je kunt er alle kanten mee op met deze grappige lijstjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het wel mooi vinden hoor, maar niet bij mij zelf of om zelf te doen. Er zijn mensen die echt kunstwerken maken, maar dat is aan mij niet besteed.

      Verwijderen
  2. heel erg mooi en de laatste is prachtig ook mijn favoriet.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig!!! ik heb zelf zo'n setje in huis dat al helemaal af is ... gekocht op de rommelmarkt en niet gekeken of het al gemaakt was ... Maar het is prima en best aardig... ik kan alleen niet zien hoe je de voor- en achterkant aan elkaar vastmaakt, dat het ook nog weer los kan ... Ik hoop hier een antwoord te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen