Pagina's

woensdag 24 juni 2020

mini album "just for you"


Goede morgen,

Inmiddels is het al lang geleden dat ik voor een workshop iets moest bedenken voor een grote groep, daarvoor heb ik dit boekje bedacht en als workshop gegeven. Ik kreeg een berichtje in mijn mailbox met de vraag of ik de maten nog had van dit boekje, en dacht ik steek deze in een ander jasje en maak hier meteen een blogbericht van zodat iedereen die het leuk vind, deze nog (een keer) kan maken.


Boekje open met zig-zag gevouwen pagina's. Dit is wel een boekje waar de "foto's" het meest belangrijk zijn er is niet veel ruimte om met meerdere lagen te pimpen. je kunt er max 12 foto's in doen of afwisselen met designpapier zoals ik hier heb gedaan.


 Bij de bloemen op de voorkant, heb ik de onderste delen gestanst en de radjes geïnkt, daarop nog een keer de bloemen gestempeld en met tape vast gezet in het midden, en de randjes een beetje om hoog gevouwen.



Stap voor stap:

De kaft: snij een strook (dubbelzijdig) van 21,5 x 10 en ril deze op 10 cm en 11 cm


Het binnenwerk: snij 2 stroken van 9,5 cm x 29,7 cm ril deze op 9,5 - 19- 28,5 
er blijft een plakstrook over.


Vouw de 2 delen zig-zag en plak ze op elkaar door middel van de plakstrook, ik gebruik hiervoor zelf graag stevig tape. 


Plak nu het geheel in het midden van de kaft, ook met stevig tape.


Nog even extra foto's:




Nu kunnen de delen van het binnenwerk beplakt worden met designpapier of foto's van 9 cm x 9 cm.

veel plezier met het maken van dit boekje.




Wat heb ik gebruikt:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten