Pagina's

zaterdag 16 mei 2020

label kaart met flesje


Goede morgen,

Voor het kaartje van vandaag heb ik een witte envelop als basis genomen en daar heb ik een kaart/label los ingeschoven. Ik had nog van die leuke glazen flesjes en wilde die ook graag gaan gebruiken.

Deze techniek gebruik ik vaker in het klein, in een mini album, maar dacht het is ook leuk om deze gewoon als kaart te maken.


Je neemt een envelop en plakt deze dicht, ik heb het met lijm gedaan tot goed in de randjes. Meet de envelop op en snij designpapier 0,5 cm kleiner als je envelop.
Dus is de envelop 15 cm x 10 cm snijd je designpapier van 14,5 cm x 9,5 cm, en plak dit in het midden van de kant waar de klep zit ( deze is meteen mooi weg gewerkt)


Ikzelf heb de achterkant niet beplakt, hier komt mijn boodschap op, je kunt deze natuurlijk ook nog beplakken, en je boodschap op de kaart/label schrijven.

Dan heb ik een stuk cardstock uitgesneden, doe dit op dezelfde maat als je designpapier, ik heb hierop een tekst uit het blok geplakt, deze kun je zelf naar wens versieren. Bovenin heb ik een gaatje met eyelet gedaan en lintjes erdoor.


Nu kun je aan de bovenkant van je envelop een figuur naar wens aftekenen en uitknippen, als je een stans hebt kun je die evt ook gebruiken. heb je geen figuur een half rondje werkt ook, snij als je hebt de delen die gesloten blijven aan de bovenkant even open, anders past je kaart/label er niet in.


De voorkant heb ik versierd met een kleine tekst uit het blok, hierachter zit een rest stukje zwart cardstock deze heb ik eerst door de machine gehaald met de embossing folder, zodat hier de stipjes op komen te liggen.

Ik heb met een letter tang het woordje "love" gemaakt, en deze op een strookje zwart cardstock geplakt en hier een roosje opgeplakt. Daarna heb ik deze is het flesje gestopt samen met wat goudkleurige sequins. het flesje heb ik op de kaart geplakt met mijn lijmpistool.

#staysafe


wat heb ik gebruikt:







2 opmerkingen: