Pagina's

woensdag 4 december 2019

Mini boekje "open your mind" - Gast DTer Patricia



hallo allemaal

 Het is alweer tijd voor mijn 2e blogpost, dit keer een stap voor stap workshop, één waar ook een "beginner" gezellig aan mee kan doen.
In het boekje kun je kleine foto's plaatsen maar ook leuke plaatjes inplakken of tekstjes schrijven, daar kun je je eigen draai aangeven.
 Ik deel de basis met jullie verder kun je hem maken zoals je zelf wilt.







 Ik heb voor de basis design papier gebruikt uit het paper pad inspiring BOHO een 15x15 blokje
 en 300 grams cardstock creme.

 Wat mag je klaarleggen: 
 Cardstock (Hoogte x Breedte): A) 7,5 cm x 10 cm en ril op 1,5
B) 17,3 cm x 12 cm en ril op 1,3 cm en 9.3 cm
C) 21 cm x 14 cm en ril op 10 cm en 11 cm
 vouw alle delen in de bergvouw (omhoog) hieronder staat de foto om een wat duidelijker beeld te krijgen:


Vervolgens gaan we de delen op elkaar plakken, eerst deel B op deel C, je doet de lijm of tape op deel C (niet hoger als 12 cm) de delen die erop komen zijn breder, anders zie je lijm/tape resten !



Zo moet het er uiteindelijk uitzien, de flap van het middelste deel is naar binnen gevouwen:

  


Nu zit de basis al in elkaar en kun je het beplakken met design papier.
 Ik doe dit zelf altijd een 0,5 cm kleiner als de pagina's voor wie dit "lastig" vindt heb ik een lijstje gemaakt.

Tip: ik heb de rug van het album beplakt met (zwart glitter) washi tape ter afwerking.

 Designpapier (HxB):
2 keer 5,5 cm x 9,5 cm
4 keer 7,5 cm x 11,5 cm
4 keer 9,5 x 13,5 cm
 op de laatste pagina heb ik nog een pocket gemaakt met daarin 2 labels:
 Voor de labels heb ik 2 stukken cardstock gesneden van 6 cm x 9,5 cm en 7 cm x 12 cm

 van de hoekjes heb ik 1 cm afgesneden en in het midden bovenin een gaatje gemaakt.


voor de pocket heb ik een stuk cardstock gesneden van 13 cm x 7,5 cm, deze links en rechts op 1,5 cm gerild en ook op 1,5 cm vanaf de onderkant. Vervolgens heb ik de hoekjes eraf geknipt de plakstroken naar binnen gevouwen en hier tape opgedaan, dan kun je heb in 1 geheel makkelijk op plakken.


veel plezier met het maken van dit mini album, ben erg benieuwd naar jullie creaties !

 Groetjes Patricia

 Hieronder nog een foto met de spulletjes die ik heb gebruikt:




4 opmerkingen: