Pagina's

maandag 1 oktober 2018

Hoera! 90 jaar!

Vinden jullie het ook altijd zo'n uitdaging om een kaart voor een man te maken? Vorig weekend was ik uitgenodigd voor een verjaardagsfeest van niet zomaar een man, maar van een kleurrijk man die onlangs 90! jaar geworden was. En dat in goede gezondheid! Een prestatie op zich, maar deze man heeft ook nog eens de spirit van een 30-jarige! Zo kocht hij vorig jaar nog een nieuwe auto om toertjes te maken met zijn vriendin en verbouwt hij zijn eigen huis. Beslist geen type dat achter de geraniums zit en dus wilde ik een kaart met pit! 

 Ik maakte een aantal kaarten en uiteindelijk behaalden twee 'de eindstreep'.
Die zie je hieronder. 


De producten van Craft Sensations lenen zich heel goed voor het maken van mannenkaarten, het is de kunst om weg te blijven van teveel roze en bloemen. Voor deze markante man wilde ik een strakke, moderne kaart maar wel een kaart met respect voor zijn leeftijd.

Het vierkant met de grachtenpandjes is met 3D-pads geplakt op papier uit het Mix&Match blok 'Basic Vintage' (30,5x30,5). Het papier is een beetje petrol-achtig van kleur, en een beetje grunge.
Het deed me denken aan een 'nightskye' boven een hippe stad. Dus koos ik voor de stempel met de grachtenpandjes uit 1 van de sets van 'de meisjes'. De pandjes doen 'vintage' aan, maar worden modern door ze een vrolijk kleurtje te geven. Daar past ook best een roze huisje tussen ;-)

 Het papier heb ik precies passend op een witte kaartbasis geplakt (13x13cm), voor een mooi 'strak' effect. Een paar plakparels in dezelfde kleurtint als het papier, en een paar vogeltjes met een zwarte gel-pen, maken het geheel af. 







Voor de kaart met het landschapje met de molens heb ik gekozen voor fris, groen papier met een klein motiefje als mat. Het papier komt uit het blok 'Bright freshness' (30,5x30,5). Het papier is zo gesneden dat hier wel een klein wit randje van de kaartbasis zichtbaar is (13x13cm).
In plaats van een vierkant 'focal point' koos ik cirkels om mijn landschapje op te stempelen. Dit geeft net een ander effect. De molentjes zijn gekleurd met de kleurpotloden van CS, de lucht is ge-inkt met wat blauwe inkt. Ook hier maken een paar plakparels de kaart af. 






Uiteindelijk heeft het stadsgezicht het gewonnen van het landschapje, en koos ik ervoor deze kaart te geven. De kaart met het landschapje doet lente-achtig aan, maar ik kan me deze kaart ook heel goed als condoleance-kaart voorstellen. Past toch minder goed bij deze levendige man van 90 jaar ;-)

Hieronder de gebruikte materialen;








Creatieve groetjes,
Sandra



4 opmerkingen:

  1. Total schön sind beide Karten! Toll, dass Du auch *alte* Stempelchen wieder rausholst und nutzt!
    Suuuuper! Sei lieb gegrüßt von Eva!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hele mooie kaartjes, niet te druk echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen