Pagina's

maandag 17 juni 2019

Rouwkaart

Hoi allemaal,

Pas geleden maakte ik nog een trouwkaart, nu had ik helaas een rouwkaart nodig. Hoewel de reden van het maken van een rouwkaart een verdrietige is, maak ik ze graag. Ik houd van eenvoudige kaarten, kaarten die met weinig materialen gemaakt worden en die wel en soort van 'wow' - effect hebben. Rouwkaarten zijn heel geschikt om eenvoudig te houden, en ze zijn natuurlijk heel persoonlijk. Denk dat dat het is waarom ik ze graag maak.

Vaak ontwerp ik mijn kaarten zelf, maar soms is het ook leuk om een kaart te 'liften'. Het ontwerp van deze kaart is sterk geïnspireerd op een kaart die ik op Pinterest zag. Een smal paneel midden op de kaart met daarop bevestigd een 'swirl' en bungelende pareltjes, waardoor een soort sieraad op de kaart ontstaat. Door het gebruik van zwart, grijs, zilver en wit is het een echte rouwkaart geworden. Gebruik je andere kleuren, dan is de kaart geschikt voor iedere gelegenheid.



De kaartbasis is van wit cardstock, met daarop een smal paneel dat bewerkt is met inkt. Het met inkt bewerkte paneeltje is gemat op een net iets groter paneeltje. Het geheel is met 3D tape op de kaart aangebracht, voor een beetje diepte-effect. 



Het smalle paneel bewerkte ik met zwarte inkt van donker naar licht, gewoon met een sponsje. De randen zijn nog een beetje extra aangezet met inkt.


Om het paneel bracht ik zwart garen aan. Dat draaide ik een keer of drie rond het paneel en is gestrikt op de voorzijde. De uiteinden zijn wat langer gelaten zodat ik daar twee parels aan kon laten 'bungelen'. 


Vervolgens gebruikte ik een swirl-achtige stans van een al wat ouder stempelsetje van Craft Sensations. Ik stanste de swirl uit van zilverkleurig spiegelkarton, en bracht het aan onder het zwart garen. Vind de swirl prachtig in zilverkleurig spiegelkarton. Overigens zou je de parels ook aan de krullen van de swirl zelf laten bungelen, dat wil ik ook nog een keer proberen ;-)


Tenslotte bracht ik een spreuk aan. Helaas heeft Craft Sensations (nog) geen spreuken-stempels specifiek voor rouwkaarten, dus gebruikte ik stempels uit mijn eigen voorraad. Een paar antracietkleurige parels op de kaartbasis en het paneel maken het af. 


Vind het een uitdaging om met de goedkope producten van Craft Sensations net zulke mooie kaarten te maken als kaarten die met duurder materiaal gemaakt zijn. Vind dat dat met deze kaart goed gelukt is ;-). Het doet bovendien goed te horen dat de ontvangster van de kaart het gebaar gewaardeerd heeft. Dat is ook waarvoor we het doen, toch? Een klein, handgemaakt gebaar om te laten weten dat we aan de ander denken.

Creatieve groetjes,
Sandra







Gebruikte producten:



7 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige kaart geworden, ik persoonlijk moet even wennen want vind het met de parels toch wel wat feestelijks hebben.
    Fijne maandag en lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie Wilma! Ja, parels kunnen ook heel feestelijk zijn, heb je helemaal gelijk in ;-) Graag tot gauw!
      Sandra

      Verwijderen
  2. Erg mooi.
    Heel stijlvol.
    Ik vind de persoonlijk gemaakte rouwkaarten ook altijd zo mooi.
    Je kan er extra liefde in kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi.
    Ik houd ook van niet teveel tierelantijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Ja, ik ben ook echt van het 'clean and simple' geloof ik ;-)
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen