Pagina's

zaterdag 23 mei 2020

hoedje easel kaart met tutorial



Hoi allemaal

Hier is hij dan....mijn allerlaatste blogpost als DT member van Craft Sensations
zoals ik 2 weken geleden al op de FB groep bekend had gemaakt ga ik stoppen als DT member voor Craft Sensations, niet omdat ik er geen zin meer in had dat absoluut niet maar gewoon omdat ik er door onze verhuizing op dit moment te weinig tijd voor heb om me volledig in te zetten zoals ik zou willen.
Natuurlijk blijf ik wel lekker knutselen en zeker ook nog met de Craft Sensations en Art Sensations artikelen want daar werk ik gewoon te graag mee, ik blijf ook nog gewoon lid van de FB groep en ik blijf ook nog blogposten en tutorials maken maar dan op mijn eigen blog, dus jullie kunnen me zeker blijven volgen via mijn Facebook https://www.facebook.com/SvanKleef en via mijn blog
www.sandravankleef.blogspot.nl

Maar voordat ik afscheid ga nemen als DT member heb ik eerst nog een leuke tutorial voor jullie, ik kwam dit idee tegen op pinterest en ben zelf de kaart na gaan maken, ik heb er wel het een en ander aan moeten sleutelen voordat hij naar mijn zin was maar het is geluk en ik hoop dat jullie ook deze weer met veel plezier gaan maken.



Als basis van deze kaart heb ik wit linnen luxury cardstock gebruikt
het design papier wat ik daarop gebruikt heb komt uit 2 verschillende paper pads uit de nieuwe serie
ik heb gebruikt het paper pad "Floral dreams en Sweet dreams"


Zoals je ziet is het een easel kaart en ondanks dat het ronde kaart is deze toch niet zo heel moeilijk om te maken, hoe je de ronde easel kaart maakt dat kun je verderop in deze blogpost zien.


De bloem op  het hoedje is deze keer geen eigen gemaakte bloem, ik had nog een mooie witte bloem liggen maar ik vond deze te saai, daarom heb ik hem bewerkt met waterverf van Art Sensations. Ook kun je verderop in de blogpost zien.


de houten letters heb ik gebruikt om de kaart te stoppen zodat hij mooi rechtop blijft staan.


Ik heb het hoedje afwerkt met washi tape en een mooi organza lintje



Tutorial


Ik heb alle onderdelen gesneden met de cirkel snijder van Craft Sensations
Wil je weten hoe je met deze cirkel snijder moet werken bekijk dan even dit filmpje (klik op de foto om naar het filmpje te gaan)




Ik ben begonnen met de basis onderdelen deze heb ik gesneden uit wit luxury linnen cardstock


Er zijn verschillende mogelijkheden om zelf een dubbele ronde kaart te maken ik ga jullie vandaag 2 opties laten zien

Optie 1 - dubbele kaart maken uit 1 geheel met de cirkel snijder
LET OP!!  de maten in het filmpje zijn iets anders, pas de cirkel snijder aan op 14 cm voor deze kaart




Optie 2 - dubbele kaart maken van 2 losse cirkels

Wil je de dubbele kaart maken van losse cirkels volg dan de volgende stappen.
Snijd 2 cirkels van 14cm doorsnee


zet op 1 cirkel op ongeveer 7mm uit de bovenkant een potlood lijn 


knip het stukje op de potloodlijn af 


Leg nu de kaart waar je net het stukje afgeknipt heb op de andere cirkel en zet een dunne potloodlijn langs de afgeknipte rand.


Ga met een riltool over de potlood lijn zodat je een vouwlijn maakt en vouw het stukje om op de rillijn


Smeer het stukje boven de rillijn in met lijm


leg de kaarten op elkaar en vouw het plakstrookje om en hou het even goed vast tot het droog is


Leg nu de kaart op zijn kop neer (dus met het plakstrookje naar boven)
en zet op de helft van de cirkel met een riltool een vouwlijn.
Heb je de cirkel snijder gebruikt met de punt dan staat er precies in het midden een stip van de naald hier kun je je liniaal langs leggen


En nu is het easel gedeelte  al klaar. doordat je plakstrookje nu op de onderkant zit zie je er niks van.


Ik heb 3 verschillende printjes design papier gebruikt, begin met printje 1snij dit uit volgens de maten die op de foto staan.


Doe dit ook bij printje 2


en bij printje 3


Pak nu van alle printjes de grootste cirkel, zoals je zit zijn dit verschillende maten maar passen mooi op elkaar en dit wordt de basis van het hoedje


plak deze delen op elkaar


pak nu de 3 witte cirkels en de strook, zorg dat de strook aan de lange kanten gerild is op 0,5cm aan beide zijde


Ga dit met een schaar in knippen tot aan de rillijn, knip er kleine v-tjes uit zodat je flapjes krijgt om om te vouwen, knip beide lange kanten helemaal in


plak de uiteinde aan elkaar, je hebt 0,5cm om als plakstrook te gebruiken. Maak het niet kleiner want dan past het niet meer met de cirkels.


vouw de randjes goed om


begin met de cirkel waar het gat in zit, smeer de buitenkant goed in met lijm


Leg de cirkel met de lijmkant naar beneden in de ring en zorg dat alle stukjes vast plakken


Plakken niet alle stukjes goed vast dan kun je via de onderkant deze stukjes nog wat voorzien van extra lijm


pak nu de dichte cirkel smeer ook hier de rand in met lijm


en plak deze op de bovenkant, dit is wel een werkje om het precies passend te krijgen. Je kunt hem ook nog omdraaien in via het gat de stukjes nog wat aandrukken aan de binnenkant.


Plak nu het rondje met design papier op de witte cirkel die nog over is en leg het gedeelte met het gat naar boven.


plak het rondje daar boven op


met washi tape of lint kun je de rand van het hoedje nog wat versieren.


smeer nu lijm aan de onderkant en plak dit op de basis van het hoedje


Nu is het hoedje zover klaar en kun je dit even weg leggen


Ook heb ik nog een stukje organza lint gebruikt om de rand van het hoedje leuk af te werken


 Nu gaan we verder met de kaart, plak de grote cirkel op de kaart


Plak de halve cirkel op de achterkant, hierop kun je nog een leuke tekst of boodschap plakken.


als stopper voor de easelkaart ga ik de scrabble letters gebruiken, ik ga een korte tekst gebruiken en heb gekozen voor de tekst JOY....de randjes van de letters ga ik eerst beinkten met wat bruine inkt je kan het randje ook bewerken met water verf of metalic water verf dat geeft ook een leuk effect. deze leggen we ook even opzij dat het kan drogen
als ze droog zijn plak je ze op de kaart daar waar jij wilt dat de kaart blijft staan.


 Ik had nog een mooie witte bloem liggen die precies goed bij het hoedje past, maar omdat ik hem te wit en saai vind ga ik het hartje van de bloem bewerken met wat waterverf van Art Sensations


ik wil het groen en het roze van het papier wat terug brengen in de bloem. Spray wat water in een bakje of stukje craft sheet meng hier wat kleuren verf in die je wilt gebruiken en breng de kleuren aan met een penseeltje


Als de bloem droog is kun je hem op het hoedje plakken



Tot slot plak je dubbelzijdig tape op de kaart, en plak je het hoedje op de kaart.






Gebruikte materialen










Nou dit was hem dan mijn laatste blogpost als DT member van het Craft Sensations team.
Ik wil jullie bedanken voor alle leuke en lieve reacties die ik altijd van jullie heb gehad op mijn creaties, dat heeft me altijd inspiratie gegeven om weer nieuwe creaties te maken.
Dankjewel allemaal en ik blijf ook jullie zeker volgen in de FB groep!!!


Groetjes

19 opmerkingen:

  1. wat een knappe creatie
    bedankt voor het duidelijke stappenplan, het is me wel een werkje als je het zo bekijkt
    het resultaat mag er wezen,
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martina, het zeker een werkje maar als je eenmaal alles gesneden hebt staat het vrij snel in elkaar hoor. Groetjes Sandra

      Verwijderen
  2. Bedankt voor al je mooie creaties. Succes met de verhuizing en ik ben je gaan volgen op je eigen blog!!
    Zie ik daar wel wat je allemaal gehaakt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Daphne, leuk dat je me gaat volgen op mijn blog. Groetjes Sandra

      Verwijderen
  3. Heel mooi, dit hoedje!! Bedankt voor al je creaties en zeker ook voor de maandelijkse abonnentsworkshops!!!
    Het ga je goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Mieke, dankjewel! helaas lukt het me ook nog steeds niet om de abonnementworkshops ook weer op te starten maar misschien van het najaar weer dan hoop ik wel weer iets meer tijd te krijgen. Maar in de tussen tijd blijf ik wel actief op mijn eigen blog (al is dat wel iets minder nu i.v.m tijd gebrek) maar je kunt me zeker blijven volgen op mijn facebook en mijn blog...Groetjes Sandra

      Verwijderen
  4. bedankt voor al je mooie werkjes,succes met wat je verder gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve San, dank je wel voor al je creaties en inspiratie hier op dit blog!
    Ik wens je alle goeds en nog heel veel meer creatieve uitspattingen voor de toekomst toe!
    Voor deze creatie neem ik mijn hoedje diep voor je af en ga hem zeker ook een keer maken!!
    Dank je wel en ik blijf je volgen!!
    Groetjes en Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Sonja, dankjewel voor je lieve berichtje wij blijven elkaar zeker volgen hoor....Groetjes Sandra

      Verwijderen
  6. Tsjonge, dat is nog eens een uitsmijter, heel chique!
    Dankjewel voor alle inspiratie en werkbeschrijvingen. Ik zie je creaties wel op je eigen blog verschijnen, ik kijk er al naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Angelique...als je afscheid neemt moet je dat ook wel goed dan toch hahaha....jij ook bedankt voor alle leuke reacties altijd, leuk dat je me blijft volgen dan gaan we elkaar vast nog wel tegen komen. Groetjes Sandra

      Verwijderen
  7. Wauw, wat gaaf is deze creatiešŸ˜šŸ˜. Ik ga al je mooie creaties en duidelijke tuturials erg missen, maar volg je op je eigen blog. Veel succes met de verhuizing en je verdere creatieve carriĆØre. Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Monica, leuk dat je me blijft volgen..jij ook bedankt voor alle leuke en lieve reacties die je altijd geeft. We gaan elkaar vast nog wel tegenkomen op FB of het blog...Groetjes Sandra

      Verwijderen
  8. Een hele mooie hoed kaart en veel succes verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige kaart weer en zo duidelijke uitleg weer vind het nog steeds jammer dat jij weg ga maar hoop toch nog mooi creaties van jou te zien en heel veel succes veder met alles

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave laatste blogpost,je was een goed voorbeeld voor velen en zullen je missen!!! Het ga je goed en tot ziens op Facebook. Groetjes van Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vandaag eindelijk aan de slag gegaan met het hoedje... niet geschikt voor mijn dikke vingers haha, wat een gepriegel maar hij is af en ben trots. Ik mis de workshops, hoop echt dat je daar mee terug komt Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen