Pagina's

woensdag 3 maart 2021

"Lovely Nature"


Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een kaartje dat ik graag met jullie wil delen.
"Lovely Nature" heb ik de kaart genoemd. Dit omdat ik alleen dit designpadje van CS heb gebruikt en daar de kaart mee heb opgebouwd. Het idee voor de kaart is niet van mijzelf maar vond het erg leuk! Ik heb het ergens op internet gevonden en er mijn eigen draai aan gegeven. Voor in de pocket heb ik twee mini boekjes gemaakt. Het is weer eens wat anders dan een label of tag.😉 Verder heb ik zelf wat bloemen gestempeld, geverfd en uitgeknipt en wat kraaltjes geregen. Om de gestempelde teksten iets meer te laten spreken heb ik er een laagje embossing poeder overheen gedaan. Verder heb ik uit eigen voorraad nog een lintje en wat meeldraadjes gebruikt.
Verderop heb ik wat foto's geplaatst waarop ik stap voor stap laat zien hoe ik de basiskaart heb opgebouwd.  Veel plezier. 




Als basispapier heb ik zwart cardstock genomen van 21 - 13 cm. Vervolgens heb ik met potlood op de lange kant (21 cm) zowel boven als beneden markeerpuntjes gezet op 9 cm en op 13 cm. (vanaf de linkerkant gemeten!) Aan de linker kant heb ik ook op 9 cm een markeerpuntje gezet (vanaf de onderkant gemeten!)


Vervolgen heb ik dunne potloodstrepen getrokken zoals op de foto's zichtbaar is. Ook heb ik vanaf de linker onderkant een stippellijn getrokken naar het markeerpunt aan de bovenkant op 13 cm.


Dit zijn dus allemaal rillijnen! Op de foto hieronder heb ik voor de duidelijkheid een voorbeeld van de rillijnen zoals het gevouwen moet worden.


Hieronder volgen een aantal foto's met maten die ik voor de "mat" laag gebruikt heb. Het met potlood gearceerde gedeelte wordt weggeknipt. Het staat je natuurlijk vrij om deze "mat" laag over te slaan en gelijk met design papier aan de slag te gaan. Ook daarvoor moet je dan deze maten aanhouden.


Bij de foto hieronder goed opletten dat de 2 stroken tegengesteld getekend en geknipt moeten worden!!


Het vierkant moet diagonaal gevouwen worden zoals op de foto hieronder staat.


Op de foto hieronder zie je het dubbelgevouwen vierkant waar ik op 4 mm afstand van de vouwlijn een stippellijn getekend heb. Dit is je snijlijn!


Als je de stippellijn weggesneden of geknipt hebt hou je dus deze twee helften over die precies gelijk zijn aan je andere "mat" delen. (excuus voor de kleur van de foto)


Wanneer je alle delen hebt opgeplakt ziet het er dus als volgt uit. (hier is het de "mat" laag maar het kan dus ook het designpapier zijn)



Als je net als ik hebt gekozen voor eerst een "mat" laag, moet je vervolgens op dezelfde manier verder gaan met het design papier, maar je design papier wel 4 mm kleiner snijden!!


Voor de pocket heb ik  cardstock van 12.5 - 7 cm aan 3 kanten op 0.5 cm gerild en de gearceerde hoekje weggeknipt.


Voor de bovenkant van de pocket heb ik een ornament stansje gebruikt die bij een ouder stempelsetje van CS zit. Ik heb deze met de snijkant naar het papier toegelegd en deze zo met potlood omgetrokken en dit daarna uitgeknipt. Met de "mat" laag en het designpapier heb ik vervolgens hetzelfde gedaan.


Hierna de zijkanten en onderkant van dubbelzijdig tape voorzien en het geheel op de kaart geplakt.


Het grootste boekje heb ik  voorzien van een paar inlegvellen die ik er met een stukje bakers twine in gebonden heb. Hier kunnen wat foto's en/of stempels in geplaatst worden.


Ik heb deze kaart met heel veel plezier gemaakt en ik weet zeker dat er nog meer van dit model zullen volgen! 
Als ik jullie nu geïnspireerd heb om er ook mee aan de slag te gaan, vergeet dan niet om jullie kaartje met ons te delen op facebook! Voor nu creatieve groetjes en tot mijn volgende blog. Sonja













2 opmerkingen:

  1. Leuk model..... mooi mooi.... dankjewel.....zal blij zijn als Action weer open gaat.... lekker papier etc. inslaan.....gniffel.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan je wel voor je reactie en je compliment Lia!
      Ik denk dat velen dit met jou wensen, waaronder ook ikzelf, alhoewel ik nog wel even voort kan...hihi
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen