Pagina's

woensdag 5 februari 2020

" Groetjes "




Hoi allemaal.

Vandaag mag ik jullie weer een leuk kaartje laten zien! Het is geen Valentijns kaartje hoor, ik denk dat we die de afgelopen periode wel genoeg gezien en gemaakt hebben.
Dit kaartje kan eigenlijk overal voor gebruikt worden. Zoals je ziet heb ik de kleuren combinatie rustig gehouden waardoor het zelfs als rouwkaartje gebruikt zou kunnen worden, want ook die hebben we wel eens nodig.
Onderaan de blogpost zal ik ook de foto's plaatsen van het materiaal dat ik voor deze kaart gebruikt heb.
Veel plezier met kijken en natuurlijk ook met maken!
Mochten er foto's niet duidelijk zijn of heb je er vragen over, stel deze dan in de reactiebalk onder aan de pagina van deze blogpost. Ik zal dan proberen hier zo goed mogelijk antwoord op te geven.


De roze basis kaart is 27 cm lang en 13.5 cm breed.
( die heb ik dubbel gevouwen)
De donkerblauwe "mat" is 13 cm lang en 13 cm breed.
Het gele designpapier is 12.5 cm lang en 12.5 cm breed.


Deze plak je op elkaar zoals je hierboven ziet.


De open donker blauwe cirkel heeft een doorsnee van ongeveer 9 cm. De dichte donker blauwe cirkel is hier weer uit gesneden en heeft een doorsnede van ongeveer 7 cm.
Lukt het nu niet om deze cirkel netjes uit te snijden, snij dan eerst 2 cirkels, 1 van 9 cm en 1 van 7 cm doorsnee.
Leg op de achterkant van de grootste cirkel de kleine cirkel en trek die even met een potlood om en knip dan het midden uit de grote cirkel. 
De roze cirkel heeft een doorsnee van ongeveer 6.5 cm en de witte cirkel heeft een doorsnee van 5.5 cm.
Ik heb de randen van de cirkels wat op geruwd met de binnenkant van de schaar en ben er daarna met wat bruine inkt langs gegaan.


Op de foto hierboven zie je dat ik op de achterkant van de donker blauwe en witte (lichtblauw gestreept) cirkel stukjes 1 mm dik foam tape heb geplakt.


Op deze foto zie je hoe ik de cirkels heb opgebouwd en vast geplakt.


Hierna heb ik het geheel zo op de kaart geplakt.


Op deze foto is te zien hoe ik eerst de bloemen stempels heb gekleurd met de 3D pearl paint en de swirl heb gestanst uit donkerblauw linnen karton.


In het midden van de bloem heb ik een geel split pennetje gedaan.


Met de houten letters het woord groetjes aan de zijkant opgeplakt en nog een paar zwarte seguins her en der toegevoegd. Zoals je ziet is dit een eenvoudige, stijlvolle kaart die voor vele gelegenheden geschikt is. Ik heb het weer met veel plezier voor jullie gemaakt en hoop dat jullie het met plezier zullen namaken.

Hieronder volgen nog wat foto's met de producten van Craft Sensations die ik gebruikt heb:











Verder heb ik gebruikt gemaakt van:
.  Potlood
. Liniaal en schaar
. Lijm en/of dubbelzijdig tape

Groetjes, Sonja.





3 opmerkingen: