Pagina's

maandag 29 juni 2020

Kaart-in-enveloppe kaart, met tuto (filmpje)


Hoi allemaal! 




Vandaag heb ik gewerkt met het 30 x 30 cm papier uit de journaling-blokken. De blokken bevatten papier dat wat dunner is, en dat papier is heel geschikt om deze leuke 'kaart-in-enveloppe' kaarten te maken ;-). Het idee is niet van mij, het is een soort origami gevouwen enveloppe. Hoe je deze leuke enveloppen maakt laat ik je zien in het filmpje dat je onderaan aantreft.



Allereerst laat ik jullie de roze / blauwe variant zien. Ik koos voor het papier met de roze citroenen en het blauw. De voorkant heb ik opgeleukt met een strookje washi-tape en een schildje op de sluiting van de enveloppe. Ik koos een rond kaartje uit het journaling-blok met daarop de tekst 'enjoy'. Onder het kaartje heb ik een geschulpte cirkel gestanst van roze linnenpapier. De randen heb ik aangezet met roze inkt. Een stukje bakerstwine dat ik er twee keer omheen gewikkeld heb maakt het af.


Eenmaal geopend ziet de kaart eruit zoals op de foto hierboven weergegeven. In het midden is plek voor een kaart voor een wens of spreuk voor de geadresseerde. De kaart heb ik gemat met roze, linnen cardstock. Met een hoekpons heb ik de kaart sierlijke hoeken gegeven, en onderaan heb ik nog een sticker geplakt.



Op zowel het linker-  als het rechterflapje heb ik een sticker geplakt dat ook uit het blok komt. Omdat ze in roze-gouden foil zijn afgedrukt glimmen ze mooi bij het openen van de enveloppe. 


Op de achterzijde van de enveloppe heb ik eveneens een rond schildje aangebracht. De cirkel met de tekst 'let's celebrate' komt uit het blok. Dit kaartje heb ik gemat op een geschulpte cirkel van wit cardstock. De randen heb ik aangezet met roze inkt. 




En hieronder laat ik je de blauw / goene variant zien. Voor deze enveloppe-kaart heb ik zowel het journaling-blok gebruikt als een van de creative paperblocks. Die laatste heb ik vooral gebruikt vanwege de stickers en versieseltjes.



Deze enveloppe wordt gesloten met een stuk organza-lint in het groen. Bovenlangs heb ik een stukje glimmend washi-tape aangebracht ter decoratie.


En van binnen ziet de enveloppe-kaart er zo uit! Ook hier een kaart in het midden, met sierhoeken en gemat op een stuk blauw metallic cardstock.


Beide flappen heb ik voorzien van leuke kaartjes met een tekstje. Beide enveloppe-kaarten zijn verjaardagskaarten geworden. Ze zijn superleuk om weg te geven, en daarom heel geschikt als verjaardagskaart.


Het papier komt prachtig uit op deze enveloppe-kaarten. Het is toch zonde om het niet te gebruiken? Ik weet niet welke variant ik leuker vind, hebben jullie een voorkeur?  



En ook deze achterkant is leuk voorzien met een rond schildje met daarop een hexagon-kaartje. het lint past goed bij het papier vind ik zelf ;-)






De kaart-in-enveloppe is ongeveer 14 cm breed en 12 cm hoog. De gekleurde mat onder de kaart in de enveloppe is ongeveer 13,5 cm x 11,5 cm. Daar gaat een witte kaart bovenop van 12,5 x 11 cm. Hieronder tref je het filmpje waarin ik je uitleg hoe je de kaart-in-enveloppe maakt.



Ik hoop dat jullie de enveloppe-kaarten leuk vinden en misschien kan ik je verleiden om het ook eens te proberen ;-) Deel jouw creaties met ons op onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. Scrol tenslotte nog even naar onderen voor de producten die gebruikt zijn.

Creatieve groetjes,
Sandra










6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee...nu nog omzetten naar een envelop voor een puber van 14...daar moet ik zondag naartoe...bedankt voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het nog gelukt met de enveloppe voor de puber van 14? ;-)

      Verwijderen
  2. heel mooi ik ga het ook eens proberen ,Dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proverò sicuramente a realizzarla. Grazie.

    BeantwoordenVerwijderen