Pagina's

zaterdag 30 januari 2021

canvas Bo

 

 Goede morgen,

Misschien hebben jullie vorige week op insta-gram mijn canvasdoek gezien van Bo, voor degene die het leuk vinden heb ik stap voor stap foto's gemaakt.

wat heb je nodig:

een canvasdoek, liniaal potlood, een kwast, decopage lijm/ tacky glue, acrylverf, metallic water verf, gesso, bakkers twine, een gaasje en houten figuren of iets anders om mee te versieren.


Ik ben begonnen met een onderlaagje gesso op het canvasdoek, en heb deze lasten drogen. Daarna heb ik acrylverf gemengd en het doek grijs gemaakt.




Dit heb ik weer goed laten drogen, daarna heb ik een stip gezet ergens links boven, als mijn beginpunt, en aan de randen van het doek heb ik om de cm een stipje gezet om lijntjes te trekken.
(toen ik klaar was zag ik dat om de cm iets mooier uit komt dus kun je om de cm aftekenen.)


Vervolgens heb ik de lijntjes door getrokken zodat ik kan zien waar straks de lijm moet komen.
(hou hier ook om de cm aan)


Ik heb zelf deco-glue in een flesje gedaan met een smalle punt, je kunt ook tacky glue gebruiken om de bakkers-twine op te plakken.



Niet alle uiteinden hoeven precies in het midden hier komt staks mijn "lijstje" overheen. Ik heb steeds een aantal lijnen ingesmeerd met lijm en daarna het twine erop, dan weer een paar lijnen tot je rond bent.


Dit heb ik een nacht laten drogen, daarna heb ik het hele doek nog 2x ingesmeerd met deco-glue, 


Ook dit heb ik weer een nacht laten drogen.
vervolgens heb ik er weer een laagje grijs over heen gedaan.


Nadat dit goed gedroogd is heb ik met metallic waterverf een deel van binnen naar buiten iets donkerder gemaakt met zwart/grijs metallic verf.
Daarna heb ik het hele doek nog eens met lichtgrijs metallic verf geschilderd ook de lijntjes.



Tot slot heb ik er nog brons metallic verf opgedaan alleen in het middelste gedeelte, dit moet weer goed drogen. 


Daarna heb ik de "versiersels" gepakt en deze ook een kleurtje gegeven met metallic waterverf, ook dit heb ik weer een nacht laten drogen.



Na het drogen heb ik eerst het gaasje in het midden geplakt, en daarop het lijstje en schuin daaronder nog de letters BO. 


dit was eens heel wat anders voor mij, maar wel erg leuk om te doen we hebben deze prachtige spullen in ons DT pakket gekregen dus moet je ze ook uit testen natuurlijk.


wat heb ik gebruikt:





1 opmerking: