Pagina's

vrijdag 22 januari 2021

Pocketkaartje "HI"

 

Hi allemaal,

Toen ik het blok "happiness blooms from within" zag moest ik aan mijn vriendin denken, zij was ook nog eens jarig dus aan de slag om een verjaardagskaart te maken.
Het is een vierkante kaart geworden met een pocket, de pocket komt naar voren dus ook ruimte voor een klein cadeautje. 
In de pockets zitten 2 kaarten en ook een beschermengeltje.


Op de pocket zit een vierkant met daarop een stukje ribbelkarton. Omdat mijn vriendin helemaal niets heeft met gaasverband, moest ik dat natuurlijk gebruiken 😂. Daarop heb ik een tekstrondje samen met 3 bloemetjes geplaatst. In de bloemetjes ook nog enkele strass steentjes.


In de rechterbovenhoek ook 3 strass steentjes en op deze foto zie dat de pocket naar voren komt dmv een harmonica.


Hieronder zal ik een tutorial plaatsen en nog een overzicht van de gebruikte materialen.

Heel veel plezier als je het ook gaat maken!
Liefs,


Tutorial:

Neem een stuk zwarte kraft van 29x14.5cm en vouw dit dubbel.


Daarop komt een stuk bruine kraft van 14x14cm.


Dan een stuk designpapier van 13.5x13.5


Hou je van een vintage uitstraling dan ruw je alle randen en bewerk dit met inkt. Het designpapier plak je vast op het bruine kraftpapier. Daarop bevestig je een stuk kant op ongeveer 1cm van onderen, je kan het aan de achterkant vastlijmen.


Het geheel plak je nu op de zwarte basis.


De pocket wordt breder als de basis, neem een stuk bruine kraft van 16.5x8cm en ril 1cm van onderen.


Snij nu 1cm van de zijkant tot de ril lijn een blokje eruit.


Neem 2 stukje bruine kraft van 4x6.5cm en ril deze op elke cm. Vouw het als een harmonica.


Plaats tape op de buitenste zijde, zoals op de foto.


Plak de harmonica's tegen de bovenste rand aan de achterzijde van de pocket op 1cm van de rand.


Snij voor op de pocket een stuk zwarte kraft van 16x6.5 en een stuk designpapier van 15.5x6cm.


Als je van een vintage look houdt dan ruw je de randen en bewerk je het met inkt.
Ik heb de pocket ongeveer 3cm van onderen op de kaart bevestigd, kijk even waar je stuk kant eindigt. De harmonica's vallen precies op de rand van je basis. 


Het stuk zwarte kraft  en het designpapier kan nu ook worden bevestigd. Ik heb eerst nog rondom het zwarte kraft en designpapier een stukje kant geplakt. Je kan nu beginnen met versieren. Ik heb een vierkant aan de voorkant van de pocket gemaakt, de maten zijn als volgt:
Zwarte kraft: 9x9cm
Bruine kraft: 8.5x8.5cm
Designpapier: 8x8cm
In het blok zitten ook leuke kaartjes, deze heb ik gemat op kraft.


De bloemetjes heb ik gemaakt met stempels, deze gestempeld met embossingpoeder en ingekleurd met de aquarel fanset. 


De bloemetjes heb ik uitgeknipt en gebold.


De ronde tekst ook uit het blok heb ik gemat en op gaasverband samen met een stukje gescheurd ribbelkarton in het hoekje van het vierkantje geplakt.
 

Nog enkele strass steentjes erbij en de kaartjes in de pocket en klaar is het.


Gebruikte materialen van Craft Sensations

Designpapier, zie je onder in het midden.


Kraft.


Stempel bloemen, zie je links boven.


Strass steentjes


Gebruikte materialen van Art Sensations:

Aquarel fanset.


Overige materialen:
  • Gaasverband
  • Kant
  • Ribbelkarton


Geen opmerkingen:

Een reactie posten