Pagina's

zaterdag 26 september 2020

mini boekje met label.

 


Goede morgen,

Vandaag laat ik jullie dit boekje zien die erg leuk is om cadeau te geven. Ik heb deze uit dubbelzijdig cardstock gemaakt, erg leuk om verschillende printjes uit 1 blok met elkaar te combineren. Ik heb er ook een tutorial bij gedaan zodat je heb zelf ook kunt maken.



 Tutorial:

Ik heb voor de tutorial creme cardstock gebruikt, maar dat kun je naar eigen wens invullen.

Cardstock:

A: 26 cm x 13 cm en rillen op 13 cm 

B: 13 cm x 13 cm rillen op 1,5 cm

C: 9 cm x 13,5 cm rillen op 1,5 cm

D: 7,5 cm x 17 cm ril op 7,5 cm en 15 cm


Hieronder zie je wat ik heb gebruikt:


Plak deel B met de plakstrook vast aan deel A 
let op! overal zit de plakstrook aan de achterkant


Plak deel C links in het midden van deel A, en plak deel D rechts in het midden van deel A


Dat komt er zo uit te zien:

 
Zo ziet de achterkant eruit, nu kan je op de plek van het stipje een gaatje maken hier komt de splitpen doorheen meteen met je sluiting ( ik heb het rondje met love gebruikt) doe dit in het midden ongeveer 
1 cm uit de kant.
 Ik heb aan de achterkant links en rechts een strook stevig tape geplakt dit is een pocket daar kan evt nog een label in geschoven worden.


splitpen sluiting:


voorkant:


Plak het A gedeelte aan elkaar, en haal evt eerst nog een hapje uit het papier waar de label in komt. Ik heb een pons gebruikt, heb je deze niet teken je een randje van een muntje na en knip je het zelf uit.


Boekje open:


Boekje gesloten:


Nu is je boekje klaar om te versieren naar eigen inzicht, hieronder zie je hoe ik mijn boekje heb gepimpt.


Ik heb deze rechter flapjes voorzien van een "foto" je kunt deze ook vast plakken als pocket en er bv een thee zakje in stoppen.


In het midden heb ik een leuke tekst geplakt, en links heb ik 4 foto hoekjes gebruikt daar kun je zo een foto tussen schuiven.
Veel plezier met het maken van dit boekje.



wat heb ik gebruikt:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten