Pagina's

maandag 28 maart 2022

duo pocketkaart 'Chique de Friemel'


Ik heb deze blogpost 'Chique de Friemel' genoemd, omdat het trouwkaarten met een speciaal tintje betreft. Ik heb ze gemaakt voor een collega/vriendin van mij. Zij wilde er 2 hebben om aan de getuigen te kunnen geven. Daarom heb ik een dames- en herenkaart gemaakt. Ik heb voor beide kaarten hetzelfde ontwerp en (design)papier gebruikt, maar dan tegengesteld, want ze moesten natuurlijk wel een setje vormen.


Hieronder zie je de dameskaart:


Dit is de herenkaart:


Hieronder volgen een aantal detailfoto's, steeds eerst in de dameskaart en daarna in herenkaart en voorzien van een korte uitleg.

Wil je weten hoe deze kaarten zijn gemaakt, scroll dan door naar beneden, daar kun je zien hoe de basis is gemaakt.

De pocket die is ontstaan door het gedeeltelijk omvouwen van de topkaart. Van deze delen zijn alleen de puntjes vastgeplakt om de kaart wat diepte te geven en wat minder stijf te maken.



In de hoek die ontstaat door de omgevouwen delen heb ik hartjes en een plakpareltje geplakt op de dameskaart en een stropdas op de herenkaart



De combinatie van het goudkleurige en het witte randje rond de topkaart maakt het een chique kaart.



Het tekststrookje op de dameskaart zit links op de kaart en heeft een vrouwelijk, goudkleurig strikje en een glinsterende plakparel.



Het tekststrookje op de herenkaart zit rechts en is voorzien van 2 mannelijke bruine splitpennetjes.



In de andere hoek heb ik vrouwelijke en mannelijke plakparels geplakt,



Aan de labels van beide kaarten zit een goudkleurig lintje om het label makkelijk uit de pocket te trekken.



Op de labels heb ik dezelfde plakparels geplakt als op de kaarten zelf.



Op de labels heb ik een zelf samengestelde tekst gestempeld. Het designpapier op de labels is hetzelfde als dat van de hartjes/stropdas en het achtergrondpapier.



Hieronder volgt een uitleg van de basis.

De basiskaart is van crème kleurig cardstock. Het is een dubbelgevouwen kaart van 16,5 cm x 12 cm.


Het achtergrondpapier is van designpapier en is 16,1 cm x 11,6 cm. Ik heb het midden eruit gesneden om het gewicht van de kaarten binnen de perken te houden. Uit het uitgesneden stuk kun je later de kleine dingen, zoals bijvoorbeeld de hartjes snijden. Beïnkt van alle delen uit designpapier de randen (ook de later genoemde delen!).


Plak een stuk metallic linnen van 15 cm x 10,5 cm op een goudkleurig metallic sheet van 
15,3 cm x 10, 8 cm.



Plak dit geheel op het designpapier op de basiskaart.

Snij uit 1 vel dubbelzijdig designpapier 2 stukken van 14,8 cm x 10,3 cm. Snij en ril/vouw beide stukken volgens onderstaande tekening. Doe dit zo dat de beide stukken precies tegengesteld van elkaar zijn. Dit is de topkaart.




Voorzie de topkaart van lijm of tissue tape volgens onderstaande foto en plak deze ook op de basiskaart.


Snij een strook crème cardstock op de breedte van de snijmal. Stempel de tekst in het midden en stans er aan de boven- en onderkant een mooi randje aan. Dit doe je door de snijmal half op en half onder het cardstock te leggen (zie onderstaande foto).


Stans nu met dezelfde snijmal een het hele figuur uit designpapier en snij dit door midden.


Deze stukjes passen nu precies op het label. Maak bovenin het label een gaatje.


De basis van deze kaart is nu klaar. De rest kun je uit de detailfoto's halen of gebruik je eigen fantasie.

Het eindresultaat:



Ik hoop jullie weer een beetje geïnspireerd te hebben.

Creatieve groetjes van


Voor deze kaarten heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:












 

1 opmerking: