Pagina's

woensdag 13 januari 2021

Journaling Challenge Januari Cosiness


Yeah, de journaling challenge is van start. Niet te geloven dat het opeens alweer 2021 is.
Ik heb echt uitgekeken naar dit moment en vond het erg leuk om de thema's te bedenken en jullie zo te inspireren om elke maand een pagina te maken zodat je aan het einde van dit jaar een lekker chuncky boekje hebt waar je met plezier in terug kan bladeren.
Uiteraard kan je zoveel pagina's per maand maken als je wil om een mooi vol boekje te krijgen maar misschien is er ook weleens een maand bij waarin je geen tijd of zin hebt en ook dat is helemaal oké.


Deze maand is het thema Cosiness, gezelligheid.


Dit is een thema waar je een heleboel bij kan bedenken. Misschien denk je aan gezellig thee of koffie drinken, knuffelen met je huisdieren, spelletjes spelen of zoals ik op mijn pagina lekker knus onder een dekentje liggen...

Ik hou ervan als er verschillende lagen op mijn pagina te zien zijn met verschillende structuren.



Ik maak in mijn journalboekje eerst met een stencil hartjes op de achtergrond van mijn pagina.


 Alleen dit vind ik al een erg leuk effect...

Ik moest mijn boekje nog binden en heb dat nu eerst gedaan voordat die straks toch te dik is.




Zoals je ziet gebruik ik gewoon naald en draad... ik heb gaatjes geprikt met een tool die ik daarvoor speciaal gebruik maar je kan natuurlijk ook gewoon even stipjes op dezelfde afstand tekenen in het midden van het boekje. Ik begin aan de binnenkant met binden en laat een stukje touw uitsteken zodat ik er later eventueel wat aan kan hangen. Ik steek eerst naar boven en dan weer terug zodat de binnen- en buitenkant er hetzelfde uitziet.
Nu kan ik met een gerust hart verder in mijn boekje werken.


Cosiness is voor mij een dekentje dus ik maak met kleine stukjes stof, jute en kurk een lappendekentje...
Ik heb op een rechthoekig papier dubbelzijdig tape geplakt 
zodat ik hierop makkelijk de lapjes kan plakken en het al een dekentje vormt. 
Ik heb een kleine handnaaimachine en naai naadjes over de lapjes zodat het net lijkt of ze aan elkaar zijn genaaid, dit kan natuurlijk ook met de hand of je tekent er naaisteekjes op met een fineliner.


Een kanten randje maakt het dekentje helemaal af.


Voordat ik het dekentje op mijn pagina plak, maak ik er nog een mooi knoopje op.
Daarna plak ik het dekentje op en voeg ik nog wat stansjes toe en omdat het nog winter is een beetje sneeuw op de sneeuwvlok, zo wil je al helemaal onder het dekentje kruipen he?


Ik kan het niet laten om later de naastliggende pagina ook al af te maken 
dus die laat ik jullie ook alvast zien...


Zo passen de pagina´s mooi bij elkaar, best een cosy geheel geworden he?

Ik ben echt heel nieuwsgierig naar jullie pagina´s en werd ook heel blij van jullie enthousiaste reacties.
Je kan jouw pagina delen op onze Facebookgroep Creatief met Craft Sensations en Art Sensations in het album Journaling Challenge 2021 Cosiness.

Cosy greetings,


Ik heb de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:


Het stans takje:



Verder:
Jute
Kurk
Kant
Stansjes
Dubbelzijdige tape















Geen opmerkingen:

Een reactie posten