Pagina's

maandag 28 december 2020

Cadeau-kaart

 

Hoi allemaal! 

Mijn allerlaatste post van 2020. Ik hoop van harte dat 2021 voor jullie en voor mij wederom een heerlijk creatief jaar mag worden. Op de facebook-groep wordt nog regelmatig gevraagd naar de cadeau-kaart die vorig jaar op het blog verschenen is. Het patroon daarvan was maar beperkt beschikbaar en zal ook niet meer worden gedeeld. Daarom dacht ik jullie misschien een plezier te kunnen doen met het 'revivalen' van de cadeau-kaart die eerder op ons blog verschenen is en waarvan het patroon nog wel beschikbaar is. Deze cadeau-kaart is ontworpen door Sandra van Kleef en hieronder tref je de link aan die je naar de betreffende blogpost met patroon: 

http://craft-sensations.blogspot.com/2017/06/cadeau-kaart.html

Het kan zijn dat je de link even moet kopiëren en plakken in de browser. Je kunt ook ons blog zoeken onder 'cadeau kaart', dan vind je 'm ook. Of je kijkt op de linkerzijde van ons blog onder 'Doosjes' en dan 'cadeau kaart'. 


Voor de kleurtjes van mijn versie van deze leuke cadeau-kaart heb ik me totaal laten inspireren door de reep chocolade die ik nog had liggen, je weet wel: die met die lila-kleurige omslag ;-) Ik vind het papier uit het blok 'Time to relax' er super goed bij passen. Ik ben ook altijd wel van een beetje bling en glim, en dit blok heeft papier met foiling. Daar heb ik graag gebruik van gemaakt. 

Het paneel van de voorkant heb ik opgedeeld in twee delen. Toen ik blok opende wist ik meteen dat ik het gestreepte patroon met het fijne, zilverkleurige lijntje wilde gebruiken. Dat heb ik langs de onderzijde aangebracht. Het papier met de hartjes erboven. Om de voorkant te versieren gebruikte ik plaatjes uit een van de winter-/kerstblokken  van dit jaar, en een paar iriserende plakparels. De kaart sluit met lint. Dames, die parels! Zijn ze niet prachtig? Ik houd ervan!!


De binnenzijde heb ik bekleed met designerpapier dat iets weg heeft van 'vintage' behang. Aan de linkerzijde zie je twee doosjes waar thee in kan en/of precies vier mini chocoladereepjes. Aan de andere zijde is een insteekhoesje voor een reep chocolade. De verpakkingen heb ik weer bekleed met hetzelfde papier als dat ik voor de kaart zelf gebruikte. In totaal heb ik dus drie verschillende vellen designerpapier gebruikt. Op de verpakking van de grote reep chocolade heb ik 'for you' aangebracht, ik denk dat dat ook een kaartje is geweest uit het eerder genoemde winterblok. 



 Zoals te zien op de foto's hierboven en hieronder heb ik een reep chocolade verpakt in de kaart, vier minireepjes chocoladen en in het onderste doosje is plaats voor tenminste twee (maar misschien meer) zakjes thee. In het voorjaar is het misschien leuk om de doosjes te vullen met zakjes zaaigoed, of kruiden, met een leuke boodschap of iets dergelijks. 


Op de foto hieronder is mooi te zien hoe breed de kaart is. Ook de rug heb ik bekleed met een stukje designerpapier. 


De foto hieronder geeft de achterkant weer. Om het lint een beetje te verbergen heb ik ook op de achterkant een kaart aangebracht. Dit ronde kaartje had ik vorig jaar al gemaakt en dat wilde ik toen gebruiken voor een kerstkaart. Kwam er niet van, en nu komt hij mooi uit op de achterzijde van het doosje. Wie wat bewaart heeft wat ;-) 


Ik hoop dat jullie mijn versie van deze cadeau-kaart leuk vinden. Mocht je 'm ook gaan maken, deel jouw project dan met ons op onze Facebook groep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. Ben benieuwd naar jullie versie van dit leuke presentje!! Scrol nog even naar beneden voor de gebruikte producten/ 

Creatieve groetjes,
Sandra









Geen opmerkingen:

Een reactie posten