Pagina's

vrijdag 27 december 2019

vintage flapjes album - Gast DTer Patricia




Hallo allemaal,

 Er waren een boel leuke reacties op mijn "flapjes" album, het idee heb ik ergens op Pinterest zien langs komen. Ik heb zelf de maten uitgerekend, mijn lijstje met maten zal ik met jullie delen, zodat je zelf ook dit boekje kan maken 


wat heb je nodig:

  alle aangegeven maten zijn Breed x Hoog 
 Cardstock: 2 keer 19,5 cm x 12 cm
Ril deze beide op 7,5 cm dit wordt de rug van het album, deze kun je op elkaar plakken


Designpapier: 4 x 11,5 cm x 11,5 cm 2x 7 cm x 11,5 cm 
Hiermee kun je de kaft bekleden, als je wilt kun je er nog lint tussen plakken voor de sluiting.




Voor het binnenwerk heb ik een groot blok gebruikt van Craft Sensations met dubbelzijdig karton, het makkelijkste is om papier te kiezen waarvan het niet uitmaakt hoe je het plakt bv stipjes en bloemetjes. 
 Nu komt het snijwerk van de binnen pagina's, ik vind het zelf makkelijk om op deze volgorde te snijden: 
 F 29 cm x 11 cm ril op 11 cm en 18 cm 
E 26 cm x 10 cm ril op 10 cm en 16 cm
 D 23 cm x 9 cm ril op 9 cm en 14 cm
 C 20 cm x 8 cm ril op 8 cm en 12 cm 
B 17 cm x 7 cm ril op 7 cm en 10 cm 
A 14 cm x 6 cm ril op 6 cm en 8 cm 

 nu ga je als volgt te werk,
 plak deel A in het midden van deel B en deel B in het midden van en zo verder.... 

daarna kan het binnenwerk in zijn geheel in het midden van de kaft, ik heb zelf stevig tape gebruikt en in het midden van het binnenwerk en door de kaft een gaatje gemaakt en daar ter versteviging nog een splitpen gedaan 
(als er foto's inkomen worden de pagina's erg zwaar)
 deze heb ik afgewerkt met een restje van het papier dat je voor pagina A gebruikt hebt 
(1,8 cm x 6 cm)



Verder kun je het boekje naar wens versieren. 
 TIP: Heb je geen groot design blok? dan kun je ook een A4 blok van craft sensations gebruiken met cardstock, en daarna de pagina's versieren met design papier uit een klein 15 cm x 15 cm blokje (CS) deze snijd je dan 0,5 cm kleiner als de flappen van de pagina's. Veel plezier met het maken van dit mini album, wel showen he? als je er 1 gemaakt hebt :) 

 Groetjes Patricia

5 opmerkingen:

  1. Yes.... weer een albumpje. Heerlijk om te doen ennuh.... voldoende Action-blokken in huis...gniffel.
    Dank voor de uitleg. Alvast fijne jaarwisseling.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee voor een album, Patricia!!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat gaaf zeg. Super mooi papier ook. Is dit een nieuw blok?

    BeantwoordenVerwijderen