Pagina's

maandag 8 maart 2021

Wanderlust - ieniemienie mini album


Hoi allemaal!

Afgelopen week was ik het echt een beetje beu, hoe zitten jullie erin? Ik wil weer schoenen kunnen kopen in de winkel, ongegeneerd lang kunnen slenteren bij de Action en op vakantie! Heb last van 'wanderlust' en gelukkig heeft CS net weer nieuwe blokken uit waarvan er eentje tussen zit met het thema 'vakantie'. Dus besloot ik een klein mini-albumpje te maken waar ik een paar foto's van onze auto-vakantie van vorig jaar ga opnemen. We zouden gaan vliegen...wanneer zou het weer kunnen? Hoe dan ook, hieronder het kleine ding waarom het gaat ;-) 




Zoals je ziet is het een klein boekje, van zo'n 11,5x11,5 cm. Ik heb ervoor gekozen het boekje te sluiten met een kaartje op de voorzijde en met bakerstwine. Je kunt ook een bellyband maken of een magneetje gebruiken. Het kaartje heb ik een beetje opgeleukt met een paar passende stempeltjes. 

Op de foto hieronder zie je de achterzijde. De kaartjes uit het blok zijn helemaal geschikt om te gebruiken in zo'n klein albumpje als dit. Ze passen precies op de pagina's die ik gemaakt heb en op het klapkaartje binnenin, dat zul je zo nog zien. 


Bij het openen van het boekje is dit het eerste dat je ziet. Ik koos voor de voorkant het desingerpapier met het 'grafische wolkendek', en omdat geel complementair is aan blauw is de binnenzijde van mijn cover gemat met geel cardstock en een grappig kaartje. Dat kaartje past er precies, ik heb er helemaal niets voor hoeven versnijden. Helemaal rechts een stempel van een fotocamera die ik gekleurd heb met alcohol markers. 


Kijk hoe leuk dat gele papier met de kompasjes zijn, ik vind de kleuren in dit blok en het thema echt helemaal te leuk. Mijn cameraatje heb ik met een gouden metallic marker een beetje bling gegeven. De randjes van al het desingerpapier heb ik met inkt aangezet. Dat moet ook echt, omdat als je het papier knipt je ziet dat er een wit randje achterblijft. Dat vind ik niet zo mooi, vandaar dat ik altijd de randen inkt. Bovendien geeft dat net een beetje diepte, waardoor het projectje net wat beter uitkomt. 


Als je de zijde met het wolkendek openslaat zie je hetgeen op de foto hieronder te zien is: een pagina met twee klapkaarten en een waterval-element in het midden. Ook het waterval-element heb ik gesloten met bakerstwine. Je kunt ook lint gebruiken of eventueel een strip met een magneet. Wil je lint of twine gebruiken dan moet je er goed op letten dat je dat aanbrengt voordat je het desingerpapier bekleeft. Zo werk je de bevestiging mooi weg. 


Op het klapkaartje een kaartje uit het blok in het blauw met een vliegtuig. Hier en daar een paar stempeltjes en de hoekjes heb ik overigens afgerond. 

Op de foto hieronder zie je dat je het kaartje kunt opklappen en dat er aan de achterzijde een kaartje met Family Vacation is aangebracht. Ik vind die kaartjes zo schattig, helemaal te leuk! Onder het klapkaartje is simpelweg ruimte gelaten voor een grote foto, of eventueel om er iets te journallen. Een paar stempelafdrukjes geven het boekje net iets extra's. 


De foto mat die je hierboven ziet is ook een klapkaart. Als je deze naar links opent verschijnt hetgeen je op de foto hieronder ziet. Twee grote foto matten, maar ik heb deze voorzien van kleine embellishments die ik uit het uitknipvel geknipt heb. Deze heb ik alleen een beetje aan de zijkant en langs de onderzijde bekleefd, zodat ik er nog een kaartje achter kan steken. Zo maak je optimaal gebruik van alle leuke elementen uit het blok. 


In het midden van het boekje bevindt zich het waterval-elementje. Ik koos afwisselend voor blauw en een soort oranje-gele kleur desingerpapier om de kaartjes te matten. 


De achterzijde heb ik nog niet bekleed. Je kunt er desingerpapier op aanbrengen, een foto, of houden als plek om te schrijven. Ik weet nog niet precies hoe ik het boekje verder ga inrichten, vandaar dat ik dat heb opengehouden en mijn boekje niet volop heb versierd. 


En zo zie je dat je het boekje helemaal kunt openklappen. 



En tenslotte op de foto hieronder de achterzijde van het boekje ;-) 






Ik hoop dat jullie mijn kleine mini-album leuk vinden en misschien zelf ook willen maken! Hieronder leg ik uit wat je nodig hebt en hoe je het albumpje in elkaar zet. Dit albumpje is in een mum van tijd gemaakt, je beleeft er gegarandeerd veel plezier aan en is ook heel geschikt voor de beginners onder ons. Werk bovendien met een van onze blokken met knipvellen en kaartjes, en je zult zien dat je bijna geen extra materialen nodig hebt. Mocht je het ieniemienie albumpje ook gaan maken, misschien wel vintage of shabby chique!!, deel dan jouw project met ons op onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. Scrol voor de lijst met gebruikte producten nog even helemaal naar beneden ;-)

Creatieve groetjes,
Sandra 



Tutorial ieniemienie mini album
Benodigdheden en werkwijze

-Basis 1 stuk 11,5 x 30,5 cm cardstock, rillen aan de lange zijde bij 11,5, 12, 23,5 en 24 cm. Je hebt nu 3 panelen: A, B en C. Vouw dicht als een boekje.
- Waterval: 4 stukken cardstock van 9 x 11 cm. Rillen aan de korte zijde bij 1 cm om een kleeftab te maken en breng lijm aan (gele stroken op de foto). Bevestig op paneel B. 
- Klapkaart D wordt aan de linkerzijde van paneel A bevestigd. Maten: 11,5 x 12 cm, rillen aan de lange zijde bij 1 cm (kleeftab).
- Klapkaart E wordt aan de bovenzijde van klapkaart D bevestigt. Maten: 7,9 x 11,4 cm, rillen aan de lange zijde bij 1 cm (kleeftab). 

Al het designerpapier heb ik 3 millimeter kleiner gesneden dan het oppervlak waarop het werd bevestigd. Alle randen heb ik geinkt. 


Om het waterval-element te maken kleef je eerst 1 kaartje helemaal strak langs de bovenzijde van de kaart. Bevestig op paneel B. Daaronder komt het tweede kaartje, leg deze tegen de onderzijde van de kleeftab van het eerste kaartje aan. Zie foto en potlood. Ga zo door tot je alle elementen ingeplakt hebt. 


Onder klapkaart E zitten klapkaart D en paneel A verscholen. 
Het waterval element is gekleefd op paneel B
Paneel C kan gewoon gedecoreerd worden en dat is het paneel waarmee het boekje sluit - zie laatste foto. 


Het boekje sluit met paneel C, die ligt dus boven. 



Tenslotte de lijst met gebruikte producten: 







8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er prachtig uit. Bedankt voor de tutorial.
    Maar vakantie foto's zullen we voorlopig nog niet maken. Vakantie is ook een woord die we niet meer in de vocabulaire mogen hebben van de heren in Den Haag. We verlangen allemaal weer naar een normaal leven maar dat zal nog wel lang duren vrees ik.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Karin ;-) Ja, vakantie gaat heel lastig worden helaas. Ik boek binnenkort een keer een tijd in een tuincentrum om leuke dingen voor de tuin te kopen. Als we dan toch nog gebonden zijn aan huis en tuin zorg ik er maar voor dat die er goed bij ligt. Groetjes!

      Verwijderen
  2. Thanks for the tutorial! A very interesting album turned out)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci beaucoup pour me tuto. J'aime beaucoup ton album.

    BeantwoordenVerwijderen