Pagina's

zaterdag 19 december 2020

Bureau kalender

 



Hi allemaal,

Dit is alweer mijn laatste blog voor Craft Sensations dit jaar!
Wat een heftig jaar voor iedereen, maar hij begon heel mooi voor mij...
Begin dit jaar ben ik namelijk begonnen als DT member bij Craft Sensations en ik ben nog steeds blij met deze kans! We hebben een kei gezellig team en jeetje wat een lieve en leuke volgers hebben we op de Facebookgroep en op ons blog! Bedankt allemaal!

Eigenlijk zou ik deze blog op eerste kerstdag plaatsen maar het is een paar dagen eerder geworden... vandaar dat de datum op mijn kalender op 1e kerstdag staat. Maar dat mag de pret niet drukken en ik ga toch iedereen alvast een fijne kerst toewensen!!
Geniet ondanks alles van de komende dagen en ik heb een klein cadeautje voor jullie... een tutorial voor een bureaukalender.
Door de kaartjes te draaien kan je dagelijks de datum aanpassen.



De kaartjes heb ik versierd met allemaal verschillende stukjes kant, ponsjes en sequins. De maanden zijn gestempeld met zwarte embossingpoeder.


Ook de cijfers zijn met embossingpoeder gestempeld en met een ronde pons uitgeponst. Ik heb ook her en der wat snijmallen gebruikt.


Ook de dagen zijn met zwarte embossingpoeder gestempeld.


Het was een leuk project om te maken, best wel veel leuke kleine kaartjes om te versieren. Voor de liefhebbers zal ik hieronder de tutorial en overzicht van de gebruikte materialen plaatsen.

Heel veel plezier ermee!

Liefs Bianca


Tutorial:

Neem 2 stukken greyboard van 25x11cm (ik gebruik 2mm).
1 stuk van 25x6cm en bewaar een passtukje.


De randen verf ik in de kleur roze, de buitenranden minimaal 3 cm.


Dan zet ik stippen op 1cm van de rand  op 3.5-9.5-15.5-21.5cm


Dan kan je op de stippen de gaatjes maken, de beide grote stukken greyboard krijgen de gaatjes.
Leg de stukken neer zoals hieronder is afgebeeld, de afstand tussen de stukken kan je meten door het passtukje ertussen te leggen. (ongeveer 2mm)


Neem nu een stuk kraft van 21x24.5cm (ik heb de dunne versie  gebruikt).


Plak dit in het midden op het greyboard.
Zorg dat de randen goed ingesmeerd zijn met lijm, vooral het middenstuk!


Vouw nu zoals hieronder, dubbel, goed aandrukken en aan weerszijden.


Dit is de binnenkant.


De buitenkant ga ik nog ruwen en bewerken met inkt, ik hou van een vintage look. Dan bekleden met designpapier, dit een halve cm kleiner, zodat je nog een randje van de basis ziet.


Nadat ik het heb bekleed, maak ik de gaatjes opnieuw.


Ik vind het mooi en het is steviger dus plaats ik eyelets in de gaatjes. Dit hoef dus niet!


Met de bindringen maak ik de basis af.



Nu gaan we 33 kaartjes maken van 5x10cm, ik vind het leuk om de hoekjes af te ronden, maar dat hoeft niet.


Voor de kaartjes snij ik ook designpapier 0.5cm kleiner.


Alles ruwen en weer inkten voor de vintage look.


De eerste ring krijgt 7 kaartjes (dagen). 
De tweede ring 4 kaartjes (0,1,2 en 3)
De derde ring 10 kaartjes (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0)
De vierde ring 12 kaartjes (maanden)


De maanden stempel ik met embossingpoeder en snij ik uit.


De kaartjes kunnen niet te dik worden dus wel even opletten met 3d tape of dikke versiersels. Ik heb mijn oude ponsen weer eens voor de dag gehaald. Hier zitten best leuke figuren tussen die je hiervoor kunt gebruiken. Ook snijmallen zijn te gebruiken natuurlijk. Voor de rest heb ik kant, touw en sequins gebruikt. bij de maanden kan je een beetje thematisch werken, januari is winter, dus sneeuwvlokjes, februari is Valentijn, dus hartjes en maart voorjaar dus vlinders enz.





Als je klaar bent kunnen de kaartjes op de basis.


Ook de dagenkaartjes worden voorzien van stempels en versiersels


De datum wordt ook gestempeld en met een pons uitgeponst.


Ook hier versier ik op de zelfde manier. 


En dit zijn de laatste.


Nu kunnen de kaartjes erin worden geplaatst en is de kalender klaar!


Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf


Kwasten


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zowel links als rechts bovenin.


Kraft


Stempelset Cijfers


Stempelset, zie je rechts bovenin


Snijmallen hartjes.


Snijmallen swirl


Sequins






Overige materialen:

  • Greyboard
  • 4x Bindringen 3cm
  • Ponsjes
  • Kant, touw

8 opmerkingen:

  1. Hoi
    Wat een mooie creatie.
    Bedankt voor de uitleg.
    Fijne dagen
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en duidelijk uitgelegd.
    Bedankt.

    gr. Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super leuk, maar wat een werk. Misschien als ik ooit weer tijd over ook eens zoiets maken.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is wel een werkje, maar zo ontspannend. Heerlijk om te doen!

      Verwijderen
  4. prachtige kalender/almanak,heb je gemaakt,nu ben ik bezig hem ook te maken ,maar waar vind ik die bindringen heb er al gekocht maar zijn te groot,of verkoop je zelf van die ringen,o ja en alles dicht natuurlijk.vr.gr.Maria brans.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze een keer gezien op de beurs. Craft Sensations heeft ze niet, maar je zou kunnen kijken bij hobbywinkels, boekhandels, bouwbedrijven, vaak hebben ze ook een webshop.

      Verwijderen