Pagina's

zaterdag 15 februari 2020

Kado tasje



Dit model kadotasje is leuk om te maken en het leuke aan deze tasjes is dat je hetzelfde model in verschillende maten kunt maken
In dit blog bericht laat ik verschillende tasjes zien die ik gemaakt heb, dit tasje gemaakt is gemaakt met een 30cm x 30cm vel, maar verderop in deze blogpost staat een tutorial waarin ik een tasje maak dat een stukje kleiner is en gemaakt is met een stuk cardstock van 21cm x 21cm


Door verschillende printjes design papier te combineren maak je toch iedere keer weer totaal ander tasje

De klep van dit tasje heb ik bewerkt met een heel dun randje bont en een leuke houten knoop  met daarin een strass steentje geplak als decoratie


De tekst op dit tasje heb ik zelf gemaakt op de pc en uitgeprint


Het handvat van het tasje is gemaakt met deco beads (kralen) van CS, door verschillende kralen te combineren kun je de leukste handvaten maken


Ook voor de DT meeting die wij pas geleden hadden had ik van deze tasjes gemaakt, ik was vergeten om er foto's van te maken maar gelukkig heeft Sandra een foto gemaakt van het tasje dat ik voor haar gemaakt had. Ik had voor ieder een persoonlijk tasje gemaakt  met wat lekker er in.
En je ziet wel door het gebruik van ander papier, andere kralen en weer iets anders aan te kleden heb je gelijk weer een heel ander tasje






Tutorial


Neem een vel cardstock van 21cm x 21cm en ril deze op 7cm en 14cm


Draai het papier een kwartslag en ril op 7cm en 14cm


Leg het papier diagonaal op je scorbord, ik heb de lijn die ik wil gebruiken met een zwarte stift gemerkt zodat ik weet dat ik aan bovenkant en onderkant van mijn papier op dezelfde lijn zit.
ril de bovenste hoek  van de punt tot aan de rillijn


Herhaal dit ook in de onderste hoek, vanuit de rillijn tot in de punt
Draai daarna je papier een kwartslag en herhaal de stappen nog eens.


Leg nu je papier weer recht terug in het scorbord en zet met potlood een markeer punt in het midden van het cardstock aan de bovenkant en  de onderkant


Leg een liniaal vanuit de markeer punt schuin naar de hoek van het vierkant en ril deze lijn


Leg nu de liniaal vanuit de markeer punt naar de andere hoek en ril ook deze lijn
Deze stappen herhaal je ook aan de onderkant waar je het markeerpunt gezet hebt.


Als je alles goed gerild hebt heb je dezelfde lijnen gerild zoals ik op het linker voorbeeld getekend heb.


Knip nu de hoeken schuin weg, vind je het lastig om uit de losse hand te knippen trek dan eerst met potlood en liniaal een dunne potlood lijn tussen de 2 rillijnen in.


Knip alle 4 de hoeken weg 


Ga nu alle rillijnen vouwen, 



Nu ga je de hoeken naar binnen vouwen zoals op foto hieronder


Je tasje ziet er nu als volgt uit


Nu moeten we de punt nog vouwen ook deze vouw je naar binnen


Als je ze goed gevouwen hebt kun je het tasje al vormen



zoek 3 verschillende printjes DSP (design papier) uit en snijd

DSP 1: 2 keer 6,5cm x 6,5cm (voor de voor en achterkant van het tasje)
DSP 2: 2 keer 6,5cm x 6,5cm (voor de punt)
DSP 3: 2 keer 6cm x 6cm


DSP 2 is om de punt te maken, zet met potlood een markeer punt in het midden van de bovenkant en trek deze schuin naar linker hoek en rechter hoek zoals op foto en knip dit uit

DSP 3 is voor de hoekjes, trek met potlood een diagonale lijn en knip deze door


Zet nu in de punten weer een markeer punt in het midden en trek een potlood lijn recht naar boven naar de punt zoals op de foto


knip ook deze lijnen door


Je hebt nu als het goed is de delen zoals op onderstaande foto


Deze kun je nu opplakken zoals op onderstaande foto


Snijd nu een cirkel uit of snijd een cirkel met je cirkelsnijder van 7cm doorsnee en zet een potlood lijn door het midden van de cirkel, maak nu aan beide kanten van de potloodlijn een rillijn zodat je een bredere vouw krijgt 



Het makkelijkste is om de vouw over een liniaal heen maken zo pakt hij beide vouwlijnen gelijk mee


Snijd een cirkel DSP van ongeveer 6 tot 6,5cm en plak deze er op.


Maak 2 hele kleine gaatjes in de vouwlijn 


En haal daar een sierraden draadje doorheen en pak dat vast met dubbelzijdig tape


Nu kun je er kralen aan rijgen om het handvat te maken


Als je alle kralen er aan hebt zitten haal je het eind van de draad door het andere gaatje en plak ook deze goed vast met tape


Plak de kant waar je de tape op geplakt is vast op de achterkant van je tasje


plak een magneetje vast aan de binnenkant van de voorkant van je tasje


leg het andere magneetje tegen de buitenkant aan en plak daar een stukje dubbelzijdig tape op of sterke lijm


Vouw het tasje dicht en 


En druk het magneetje goed aan, dit moet nu vast blijven zitten aan de bovenkant van je tasje.


zie magneetjes nu aan boven en onderkant tasje


Nu kun je het tasje verder gaan decoreren



Voor het handvat van dit tasje heb ik houten deco beads gebruikt







Gebruikte CS materialen










Groetjes




4 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk hĆØ Sandra! Ik heb er in het verleden ook al heel wat gemaakt
    maar nog nooit met een kralen handvat! Een nieuw idee dus ook weer voor mij!
    Groetjes, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn super gaaf heb vorig jaar ook een leuk gemaakt zo leuk om te doen denk dat die van mijn iets groter is je heb een mooi uitleg gegeven thansk er voor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor dit supergaaf idee !
    Denk dit vandaag eens uit te proberen , ideaal op deze winderige zondag .
    Alleen vraag ik mij af waar ik die kleine magneetjes zal vinden .
    Echt gaaf dit !

    BeantwoordenVerwijderen