Pagina's

vrijdag 7 augustus 2020

Diagonal gate fold card


Sinds dit jaar ben ik DT member bij Craft Sensations, maar ze hebben al veel langer een designteam. Het leek ons leuk om de oude blogposten weer eens erbij te maken en deze in een nieuw jasje te steken... Dus eigenlijk is dit een blogpost uit de oude doos.

Ik ben aan de slag gegaan met de eerste blogpost, het is een diagonal gate fold card.
De eerste blogpost is terug te vinden in de onderstaande link:

Als de kaart dicht is, lijkt het net of er nog een kaart diagonaal achter ligt, grappig toch. 
De tekstkaartjes komen allemaal uit de leuke Paperbooks en deze passen perfect bij het designpapier Floral dreams.

Als je de kaart openmaakt heb ik in het midden een pocket toegevoegd. Op het rechter gedeelte onder in zie nog 2 stickers, ook deze komen uit het boek.


In de pocket heb ik nog een grote kaart en 2 labels geplaatst en her en der nog enkele sequins en klaar is de kaart.


Was leuk om een keer te maken. 

Voor de liefhebbers heb ik ook een tutorial gemaakt, die is hieronder te vinden

Liefs Bianca


Tutorial:

Neem een stuk cardstock van 28.5x14cm.
Ril deze op 9.5 en 19 cm.
De 2 buitenste vlakken ril je diagonaal van links boven tot rechts onder, zie ook foto:


Vouw de 2 rechte lijnen naar binnen en de diagonale lijnen naar buiten.


Zo ziet ie er uit als je hem dicht maakt. 


Alle vlakken zijn gelijk, dus je kan het designpapier op 9x13.5cm snijden. Voor de vlakken met een diagonale lijn snij je het designpapier diagonaal door:


Ik plak nog niets, zodat ik altijd nog iets kan aanpassen. De voorkant is nu zo:


De achterkant heb ik zo gedaan:


In het midden aan de voorkant maak ik een pocket. Hiervoor neem ik een stuk cardstock van 10.5x7cm en ril de zijkanten en de onderkant op 1cm. Daarna knip ik de flapjes schuin weg:


Hiervoor neem ik een stuk designpapier van 8x5.5cm.


 Ik leg de tekstkaartjes enzo erop.


Ook voor de pocket leg ik klaar.


Als ik tevreden ben ga ik alle randen opruwen en bewerken met blauwe inkt. Dan ga ik starten met het plaatsen van het designpapier.
Op de flapjes van de pocket plaats ik tape.


De pocket plaats ik in het midden onderin.


Het kaartje op de voorkant heb ik gemat op designpapier dat 0.5cm groter is als het kaartje. Dat samen heb ik weer gemat op wit cardstock, ook weer 0.5cm groter. Omdat de achterkant ook gedeeltelijk zichtbaar is plak ik hier ook designpapier op. De helft van het kaartje komt vast te zitten, let dus op waar je lijmt:


Het kaartje met de bloem wil ik iets verhogen en gebruik hiervoor 3d tape.


Nog her en der enkele sequins en het is klaar.


Dit is de voorkant geworden.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpad Floral Dreams, zie je boven in het midden.


  Paper book, zie rechts onderin


Cardstock.


Sequins


6 opmerkingen:

  1. Mooi model kaart en prachtig aangekleed!
    Bedankt voor de uitleg. Ga het een keer proberen:)
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart en dank je wel voor je duidelijke uitleg.
    Waar kan ik dat witte cardboard kopen of bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dit cardstock is nu alleen nog bij de Woolworth verkrijgbaar, maar wie weet binnenkort ook in Nederland.

      Verwijderen
  3. Ik wil er een kaart van maken voor een bruidspaar volgende week......
    Als hij klaar is zal ik hem posten als het mag .... groetjes, Wilhelmien Crea Bea

    BeantwoordenVerwijderen