Pagina's

vrijdag 11 maart 2022

Box of compliments

 

Hi allemaal,

1 februari ben ik een nieuwe functie gestart in hetzelfde bedrijf, maar moest wel afscheid nemen van mijn huidige collega's. En dat was moeilijk, heel moeilijk! Natuurlijk wilde ik wel iets voor ze maken... het zijn stuk voor stuk de liefste, leukste en de beste collega's... dus een box of compliments gemaakt. Iedere collega is anders dus de boxen ook, wel met dezelfde basis, maar zoals je ziet toch heel anders!

Op de achterkant heb ik een stempel met foto die ik ooit zelf heb gemaakt gebruikt, zodat ze, als ze me missen nog even kunnen kijken wie ik was🙈😂😂

Links bovenin heb ik een persoonlijk briefje geplaatst.


Alle houten elementjes heb ik bewerkt met embossingpoeder, in onderstaand voorbeeld is dat goud.


Glitters en ander klein materiaal genoeg... dus deze komen in de craft bottles


Ik heb voor iedereen op kleur een engel gemaakt, want dat zijn ze ellemaal!


Alle kleine tekstjes heb ik gewoon van internet geplukt en klein uitgeprint. en dat allemaal samen is de box geworden... soort van letterbak.


Voor de liefhebbers plaats ik een tutorial en een overzicht van de gebruikte materialen van Craft Sensations.

Liefs Bianca,




Tutorial

Ik snij 1mm greyboard in de onderstaande maten:
1 maal 10x15cm
2 maal 2x15cm
2 maal 2x9.8cm
2 maal 2x14.8cm
4 maal 2x3.1cm
 

Dit breng ik op kleur met gesso, kan ook met acrylverf.


De randen ruw ik op en bewerk met inkt.


Ik bepaal de hoogte van de kleine plankjes door de items die ik erin wil doen erop te leggen.


In 3 plankjes maak ik een gaatje, is natuurlijk afhankelijk van wat je erin gaat plaatsen.


Op het stuk van 10x15 plak ik links en rechts de stukken van 2x15cm.


Boven en onder komen de stukken van 2x9.8cm


De 2 stukken van 2x14.8cm verdeel ik zoals op de foto.


De plankjes verdeel ik nav de elementjes die ik ga gebruiken, de linker is zonder gaatje.


Ik zoek designpapier bij de persoon voor wie ik het wil gaan maken en ik heb allemaal kleine teksten met complimenten uitgeprint.


Diverse soorten glitters voor in de potjes, natuurlijk passen bij het gebruikte papier.


Rechts onderin komt een engel, dus ik zorg dat de onderkant van het plankje wordt voorzien van designpapier en maak het gaatje open met een prikpen.


Dan haal ik daar een draad doorheen zodat er een lusje ontstaat, waar ik de engel aan kan hangen. De draad plak ik vast met tape aan de bovenkant van het plankje en daarover komt designpapier.


Dan wordt het hele vakje bekleed met designpapier, 0.5cm kleiner dan de basis.


Tekst aan de engel en 1 vakje is klaar.


Op het dikke flesje plak ik een tekst met dubbelzijdige tape erop en maak het vakje verder af.


Ik leg alles erin en ga zo verder met de linkerkant.


De houten letters bewerk ik met ebossingpoeder.


In het midden span ik een dubbele draad op dezelfde manier als de engel. Hier plaats ik wat houten ornamentjes en een tekstje.


Voor onderin maak ik ook nog een boekje... tekst erbij en het is klaar...Ik hoop dat jullie het leuk vonden!


Allemaal dezelfde basis, maar allemaal zo anders...


Gebruikte materialen van Craft Sensations

Designpapier




Craft bottles


Glitters ed



Kraft


Letters


9 opmerkingen: