Pagina's

maandag 9 september 2019

Rustieke rozenkaart - achtergrond met deco stencil


Hallo allemaal!

Onlangs heeft Craft Sensations weer hele mooie deco stencils uitgebracht en daar wilde ik vandaag mee werken. Een tijdje geleden heb ik een aantal stempel-afdrukken van rozen gekleurd, en die moesten natuurlijk ook verwerkt worden. Ik koos ervoor een 'rustieke' kaart te maken, met behulp van het stencil met de houtstructuur. En ik maakte er een verjaardagskaart van ;-)


Voor deze kaart koos ik voor een horizontale oriëntatie. Een keer wat anders ;-). Ik koos voor een witte kaartbasis waarop ik verschillende lagen aanbracht. Met de rozen als echte 'eye-catcher'! 


De rozen zijn gekleurd met aqua-markers op aquarelpapier. Om 'diepte' te creëren in de afbeeldingen die je kleurt, is het verschil tussen licht en donker belangrijk. Waar komt het licht, en waar moeten de schaduwen komen. Sommige stempels geven al heel duidelijk aan welke delen licht en welke delen donker zijn. Deze rozenstempels bijvoorbeeld. Los van het feit dat het gewoon mooie stempels zijn, zijn ze dus ook heel geschikt om met kleur te oefenen. Daar waar de rozenblaadjes omkrullen, daar komt het licht het eerst en dus heb ik die delen bijna wit gelaten. Onder de blaadjes is het donker, dus daar kan veel kleur worden aangebracht.




Op de detailfoto's is hopelijk te zien dat alle lagen een beetje verhoogd zijn aangebracht. Door met 3D foampads of -tape te werken creëer je ook diepte in de kaart. Zelf vind ik dat altijd net dat beetje extra geven.


De achtergrond is gemaakt met een nieuw stencil van Craft Sensations. Ik heb er een tijdje over zitten dubben, maar uiteindelijk koos ik ervoor om niet voor een traditionele houtkleur te gaan. Ik koos voor een grijs-blauwe inkt waarmee ik het patroon heb aangebracht. Omdat de achtergrond nog steeds een beetje 'wit' was heb ik over de hele kaart wat grijze inkt aangebracht. De randen heb ik een beetje extra aangezet. 



Op de foto hierboven is te zien dat de achtergrond met de houtstructuur gemat is op een net iets groter stukje cardstock dat ik beplakt heb met een zilverkleurig metallic-sheet. Met behulp van 2 rechthoekige stansen heb ik een 'raam' gemaakt van wit cardstock. Met behulp van 3D foam pads heb ik het raam verhoogd aangebracht op de kaart. 

Nadat ik de rozen had uitgeknipt heb ik ze gerangschikt en aangebracht op de kaart, deels over het raam. Ik stempelde een verjaardagsspreuk dat ik in het zilver ge-embossed heb. Ook de spreuk knipte ik uit en bracht ik aan in het raam. Een drietal zilverkleurige pailletten maken het kaartje een beetje extra sprankelend. Op de foto hieronder zie je hoe glimmend het zilver van de spreuk is. 



Dit was 'm voor vandaag! Wil je ook met waterverf aan de slag? Gebruik dan altijd papier dat er tegen kan, om teleurstelling te voorkomen. Zelf vind ik deze 'rustieke rozenkaart' een mooi voorbeeld van hoe je met de goedkope producten Craft Sensations een kaart kunt maken die dezelfde, sjieke uitstraling heeft als een kaart gemaakt met dure producten. Wat vinden jullie? ;-) Pak je stempels, deco-stencils, metallic sheets en pailletten en heb plezier! Want dat is waar het uiteindelijk om gaat! :-)

Creatieve groetjes,
Sandra 




Tenslotte de lijst met gebruikte materialen: 









7 opmerkingen:

  1. geweldige mooie kaart, bedankt voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer heeft de kaart niet nodig, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rozen zijn echt prachtig gekleurd, héél mooi.
    Ik heb laatst die tekststempel van "life is better on the beach" ook gekocht. De snijmal die erbij zit is in spiegelbeeld, haha, daar kan ik niks mee.
    Ik zie dat bij jou gebruikte materialen lijst dezelfde stempel zit met een snijmal voor het woord thanks..... is die wel goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ojee Daphne, klopt! De mallen zijn niet gespiegeld (of juist wel haha) 🙈 Moet ook zeggen dat ik zelf van het met de hand knippen ben, heb de spreuk gewoon uitgeknipt. Maar dan nog is het jammer van de mal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen