Pagina's

woensdag 9 juni 2021

"Gift Box"

 


Hallo allemaal.

Het is alweer bijna Vaderdag en daarom vond ik het leuk om een kleine gift box voor een man te maken. Want laten we eerlijk zijn...het hoeft natuurlijk niet alleen voor vaders te zijn! Ik denk nl. dat dit ook een leuk doosje is om zomaar eens aan een man te geven! Op de foto hieronder zie je welke verrassing ik erin heb gestopt.


Aan de hand van foto's en hier en daar een opmerking laat ik zien hoe ik deze doosjes gemaakt heb. Veel plezier met kijken en mochten jullie ze ook gaan maken...vergeet dan niet om ze met ons te delen op onze facebook pagina van  Creatief met Craft Sensations & Art Sensations.


Op de foto hierboven is te zien dat het cardstock 21 cm breed en 18.5 cm hoog moet zijn. Op de lange kant (21 cm) worden rillijnen van boven naar beneden getrokken op 6 en 15 cm en op de korte kant (18.5 cm) worden rillijnen van boven naar beneden getrokken op 2.5 - 8.5 - 11 en 17 cm. De rode lijnen zijn de snij- /knip lijnen. Op de foto hieronder zie je hoe het er dan uit ziet.


Vervolgens draai je de 1.5 cm strook naar beneden en teken je in de linker- en rechter vierkant een schuine potloodstreep zoals op de foto hierboven zichtbaar is. In het midden van die lijn zet je even een markeerstreepje.


Vervolgens zet je een rillijn vanuit de bovenhoek naar de markering. (foto hierboven) Hierna draai je het geheel om en zet je een markeerstreepje vanaf de buitenkant, links en rechts, gemeten op 3.5 cm en dit doe je ook op de tweede dwarse rillijn (van onderaf gezien) vervolgens trek je hier een dunne potloodstreep zoals op de foto hieronder zichtbaar is. Hierna worden alle gearceerde delen weg gesneden of geknipt.

  
Op de volgende 2 foto's zie je hoe het eruit moet zien nadat alles gerild, geknipt en gevouwen is.




Op de foto hieronder laat ik op het witte cardstock zien waar er een lintje geplaatst kan worden en op het craft papier waar er een magneetje geplaatst kan worden vóór je er designpapier op gaat plakken!! Het tweede magneetje is op de foto niet te zien omdat dit aan de binnenkant van de 1.5 cm stook zit (bovenkant van de foto) 


Vervolgens plak je eerst overal het designpapier, zowel aan de binnen- als buitenkant. Ik heb ervoor gekozen om het DSP 4 mm kleiner te snijden dan de basiskaart.


Op de foto hierboven zie je tevens waar er dubbelzijdig tape geplakt moet worden. Heb je dit niet, dan zie je waar je straks de lijm op moet doen als je het doosje dichtplakt.


Mocht je geen lintje willen gebruiken voor de sluiting en ook niet in het bezit zijn van magneetjes dan zou je ervoor kunnen kiezen om klittenband te plakken. Dit doe je pas als al je designpapier opgeplakt is.  Op de volgende foto's is te zien hoe het doosje vervolgens in elkaar geplakt wordt.




Dit doosje heb ik gevuld met lekkere merci reepjes, Ook de mannen vinden dit over het algemeen heel lekker en leuk om te krijgen! Vervolgens heb ik het doosje dicht gestrikt.



In één van de andere doosjes heb ik een giftcard gestopt, dit doet het ook altijd goed als cadeautje voor een man. Ik heb het doosje aan de buitenkant wat gepimpt met plaatjes die ook in het mooie paperpad van Craft Sensations zitten. Het was leuk om deze eenvoudige doosjes te maken en ik hoop jullie ook geïnspireerd te hebben om er één te maken.
Creatieve groetjes, Sonja.


Ik heb gebruik gemaakt van de volgende Craft sensations materialen








3 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk doosje, dank je wel voor het delen en de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan Angélique en veel plezier ermee!
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen