Pagina's

woensdag 20 januari 2021

"Post"


Hallo allemaal, 

Voor vandaag heb ik deze 3 kaartjes om aan jullie te laten zien. Het zijn 3 heel verschillende kaartjes maar wel met dezelfde basis. Via een fototutorial, met af en toe wat uitleg, laat ik zien hoe ik de kaartjes gemaakt heb.
Maar eerst nog even wat overzichtsfoto's van de 3 kaartjes. 








Vanaf hier dan de foto tutorial;
Ik heb voor het voorbeeld gebruik gemaakt van wit A4 cardstock en designpapier uit het blokje 'selected art' van Craft Sensations.



Op de foto hieronder heb ik alle delen designpapier even met een paar paperclips op het gerilde en gevouwen cardstock vast gelegd.


Op de foto hieronder zie je de achterkant van de kaart.


Hieronder heb ik het designpapier allemaal opgeplakt en aan de rechterkant 2 stukjes dubbelzijdig tape geplakt voor een pocket.


Voor in de pocket heb ik 2 labels gemaakt.


De labels heb ik voorzien van 2 tabjes en van zowel de labels als de tabjes de hoeken afgerond.



De ronde mal heb ik van 2 verticale stippel lijnen voorzien die evenwijdig aan de rillijnen van de kaart lopen. Aan de linkerkant heb ik iets meer cirkel dan aan de rechterkant, zoals op de foto goed te zien is.
Vervolgens heb ik deze mal met een paar stukjes schildertape even vastgeplakt zodat het goed op zijn plaats blijft zitten.



Na eerst de mal omgetrokken te hebben met een zacht potlood (dit is later weer goed uit te gummen) heb ik de mal verwijderd en de cirkel zowel links als recht uitgesneden tot aan de rillijnen.



Vervolgens heb ik twee cirkels uitgesneden die net iets kleiner zijn dan de basis en deze aan de voor-  en achterkant op de basiscirkels geplakt.



Ik heb ervoor gekozen om deze twee cirkels te voorzien van stempels maar dat is natuurlijk aan een ieder om daar wat anders op te maken. Bij de voorbeeld kaarten heb ik bv. plaatjes uitgeknipt en 3D opgewerkt en nog wat sequins geplakt.



Ik vond de labels een beetje kaal en te wit dus heb ik met een waaierkwastje van Art Sensations en wat aquarel verf wat spetters opgebracht en ook op de stempels iets gespetterd.


Op de voorkant ook wat spetters bij de leuke brievenbus stempel van Craft Sensations die ik met kleurpotloden heb in gekleurd



Op de labels komt later nog een tekst en of stempel maar dat is pas bekend als ik weet voor wie de kaart is.
Ik vond het leuk om deze kaarten te maken en hoop jullie ook geïnspireerd te hebben om ermee aan de slag te gaan!
Creatieve groetjes en tot de volgende blog, Sonja. 



Hieronder volgen nog enkele product foto's van de materialen die ik voor deze blog gebruikt heb...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten